Sponsor schreef:......is wel een beetje een vooroordeel Rinus. Ik hoop dat je daarmee het team etc. niet tekort doet.
Iedereen gaat er gemakshalve ervanuit dat het ongeval de oorzaak is van te hard rijden tijdens een testrit...dat hoeft echter niet de oorzaak te zijn geweest.
Het probleem kan ook zeer zeker te maken hebben met een technisch probleem. Als je een testrit maakt na groot onderhoud kunnen zich allerhande problemen voordoen,denk aan: weigerende remmen,gas dat blijft hangen etc.etc.
Je gaat mij toch hopelijk niet wijs maken dat een dergelijke schade het gevolg is van een auto die met een normale snelheid tegen een boom geklapt is.
En laten we wel zijn: was dit een normaal ongeval geweest met een normale straatauto, zaten wij hier dan op dit forum er over te praten?
Het zijn wel deze ongevallen die het voor een organisator steeds moeilijker maken. En dat terwijl er nog niet eens sprake was van een ongeval tijdens een rally.
Dan moeten de rijders zich er toch terdege van bewust zijn dat juist zij een voorbeeldfunctie hebben vind ik dan weer wel.
Ik begrijp heel goed dat iemand wil testen. En niet iedereen kan het zich veroorloven om een dagje Niederrhein oid daar voor te plannen.
Maar dit soort ongevallen helpen er zeker niet aan mee om juist mogelijk te maken dat de rijders moeten testen voor een wedstrijd die speciaal voor hun georganiseerd wordt door vrijwilligers die het mogelijk willen maken dat deze rijders kunnen rijden en juist door dit soort ongelukken daar steeds meer moeite mee krijgen.
(was dit de langste zin ooit op dit forum?)