Eddie Borgers

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Eddie Borgers

Berichtdoor Holkers » za mei 01, 2004 19:40

ben geen expert maar heb 1 van de monteurs gesproken en die zei dat het ombouwen van een andere boddy (op dat moment) sneller en beter is. alles onder de kap was dicht bij elkaar gekropen (knus) en sommige onderdelen konden ze nog wel gebruiken.
Verder zag de auto er nog wel recht uit, maar dat is buitenkant. er zat een deuk in het dak terwijl ze die niet geraakt hebben.
Dus voor een zekerheid zou een andere boddy beter zijn.

Foto's zijn er wel (als eerder genoemd) maar heb die zelf niet en weet ook niet of eddie die wel 'vrij' wil geven.
(lees; paradigit vrij, wat overigens begrijpelijk is)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Eddie Borgers » za mei 01, 2004 20:14

Klopt, Holkers. De monteurs hebben overigens flink doorgewerkt, want zondag na hulst was de hele rallyauto al kaal en stond de nieuwe body op de brug. Van de auto was alleen de rechterdeur nog goed (qua blikwerk dan). De rest beschadigd/krom. Kooi was overigens nog wel helemaal goed!

Wat de foto's betreft; deze mogen van mij wel "vrij" gegeven worden hoor. Ik heb een stomme fout gemaakt en als daar foto's van zijn, staat iedereen daar, wat mij betreft, vrij in dat te publiceren.
Eddie Borgers

Berichtdoor Gsi-turbo » zo mei 02, 2004 2:05

Hee hallo allemaal,

Ik zie zo wat berichten over Eddie, en ik kan daar denk ik wel antwoord op geven.

Eddie is een zeer goede rijder, samen met Paul doen ze zeer goede zaken !

Ik rijd vanwege mijn afstelwerkzaamheden met veel rijders mee, en heb in de loop van de tijd ook enigzins geleerd waaraan je een goede rijder herkent.. dat is een gevoel.. dat kun je niet zo 123 omschrijven, dat is er gewoon, of niet.

Eddie rijdt sprint, en sprints worden veelal verreden op wat kortere bochtige parcours.
Een Opel astra is een niet-turbo motor, en pakt dus beter op dan een turbo, ondanks het anti-lag systeem wat een turbo zou kunnen gebruiken. Daardoor heb je dus al wat voordeel.

Verder is een Astra veel lichter dan de gemiddelde turbo rally wagen, en komt dus ook ten goede aan de prestaties.

Ik ben samen met Eddie aanwezig geweest alszijnde monteur op de keuring in Rotterdam, en alles was gewoon dik in orde, en legaal.

Sterker nog, waarom zou Eddie vals spelen ? om zijn punten kwijt te raken ? dacht het niet.. ;)

Maargoed, ik doe dus puur en alleen motoren afstellen, en dat is maar een enkel punt van een winaars auto. Banden, vering, remmen, rijder, navigator, service, etc etc. ALLES moet gewoon perfect zijn, anders red je het niet.

Aan Eddie merk ik ook dat hij zeer graag wil, en dat hij ook geinterreseerd is in wat ik voor hem kan betekenen, en dat hoort ook zo ! betrokkenheid van alle monteurs met de rijder is pure noodzaak, anders weet niemand wat die moet doen om verder te komen...

Eddie rijd N3, en de auto = N3 !
Als Eddie sneller wil, dan moet hij A7 o.i.d gaan rijden, en niet zich zelf voor de gek houden en eventueel illegale dingen doen, dit zou ook voor hem zelf een verkeerd beeld geven waar hij zelf staat. Gelukkig is Eddie zich hier 100% van bewust !

Goed, ik hoop zo een beetje een beeld gegeven te hebben over hoe het er voor staat.

Eddie&Paul beterschap met jullie nek/rug, en laten we hopen dat jullie kampioen mogen worden !!

Groetjes,

Dennis
Afbeelding
Gsi-turbo

Berichtdoor kraats » zo mei 02, 2004 11:08

Wat een gelul allemaal zeg!!!
Alle auto's zijn af te keuren als je de letters in de reglementen hanteert, maar dat neemt niet weg dat Eddie gewoon goed kan sturen en zich goed laat sturen want vlak dat ook niet uit.

Als de TC een auto c.q. iemand af wil keuren doen ze dat gewoon... Of het ergens op slaat of niet!! En als ie niks weet te vinden helpt de RCH hem wel een handje, want die hebben er ook belangen in schijnbaar..
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Gsi-turbo » zo mei 02, 2004 12:16

Hee Theo,

Dat wat jij zegt klopt inderdaad ook, de TC doet wat hun willen ja :( kwalijke zaak..

Je moet inderdaad die gasten gruwelijk overtuigen met zeer goede bewijzen dat je wel gelijk hebt !

En soms keuren ze een auto met gevaarlijke los zittende onderdelen goed, en keuren ze een andere auto op 1 kabeltje of iets piet l*lligs af.. zeer kwalijk !!

Groetjes,

Dennis
Afbeelding
Gsi-turbo

Re: Re: Eddie Borgers

Berichtdoor SylviaVisser » zo mei 02, 2004 12:50

kraats wrote:
Wat een gelul allemaal zeg!!!
Alle auto's zijn af te keuren als je de letters in de reglementen hanteert, maar dat neemt niet weg dat Eddie gewoon goed kan sturen en zich goed laat sturen want vlak dat ook niet uit.

Als de TC een auto c.q. iemand af wil keuren doen ze dat gewoon... Of het ergens op slaat of niet!! En als ie niks weet te vinden helpt de RCH hem wel een handje, want die hebben er ook belangen in schijnbaar..

Och gut, doe je het nu zo...er is gewoon een telefoon nummer wat je kunt bellen om je grieven te uiten.

Eerlijk gezegd dacht ik niet dat jij dat op deze manier zou doen...je gaat nu toch niet tegen vallen hè

(ok schiet me maar af, ik vraag erom)
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor kraats » zo mei 02, 2004 20:05

(ok schiet me maar af, ik vraag erom)
============================
Kinderen die vragen................
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor merijnaldewereld » zo mei 02, 2004 21:01

Nou dit toch Eddie zijn topic is en er dus ook andere (interessantere) discussies gevoerd kunnen worden:

Zoals al eerder werd aangehaald is de Clio Ragnotti van Heutink straks een zeer goede kandidaatsauto waarmee Gert-Jan zeer goede zaken kan gaan doen. Hoe kijk jij Eddie, als de snelste N3 rijder momenteel, hier tegenaan?

Verwacht je echt leuk te kunnen gaan concurreren of is de Clio echt te goed ten opzichte van de Astra? Waar kan de Astra het winnen van de Clio en vice versa?

Anders gezegd, wordt de N3 zeer spannend dit jaar?

Groeten,

Merijn
Afbeelding
merijnaldewereld

Berichtdoor StevenK » zo mei 02, 2004 21:20

merijnaldewereld wrote:
Nou dit toch Eddie zijn topic is en er dus ook andere (interessantere) discussies gevoerd kunnen worden:

Zoals al eerder werd aangehaald is de Clio Ragnotti van Heutink straks een zeer goede kandidaatsauto waarmee Gert-Jan zeer goede zaken kan gaan doen. Hoe kijk jij Eddie, als de snelste N3 rijder momenteel, hier tegenaan?

Verwacht je echt leuk te kunnen gaan concurreren of is de Clio echt te goed ten opzichte van de Astra? Waar kan de Astra het winnen van de Clio en vice versa?

Anders gezegd, wordt de N3 zeer spannend dit jaar?

Groeten,

Merijn

Volgens mij rijdt G-J het HRO, Eddie sprint ?

Verder zou de Astra geen partij moeten zijn voor een goede Ragnotti.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Eddie Borgers » zo mei 02, 2004 21:21

Ik moet bekennen dat mijn kennis van auto's vrij beperkt is en de kennis die ik heb theoretisch is. Ik weet dus vrijwel niets van de clio af, alleen dat de auto erg snel moet zijn.
Of die clio te snel is weet ik niet... Mocht dit zo zijn moet ik simpelweg harder gaan rijden.
Wat de sterke en zwakke punten van de astra tegen over de clio zijn weet ik..
Op je laatste vraag kan ik dus ook geen goed antwoord geven. Het enige wat ik denk is dat de nieuwe clio van Heutink wel een uitdaging
voor me zal worden :)

Verder zou de Astra geen partij moeten zijn voor een goede Ragnotti.

Dat is niet echt veelbelovend voor me..

[Edited by Eddie Borgers on 05-02-2004 at 09:22 PM GMT]
Eddie Borgers

Berichtdoor ExTaxi » zo mei 02, 2004 21:29

Jammer dat er zo weinig rijders posten op Rallysport.nl want het is toch hartstikke leuk om zo een vraag te kunnen stellen en antwoord te krijgen van de persoon zelf?

m.a.w. lurkende rijders, posten! Dat maakt dit forum nog interessanter.

Berichtdoor Campos » zo mei 02, 2004 21:32

extaxi wrote:
Jammer dat er zo weinig rijders posten op Rallysport.nl want het is toch hartstikke leuk om zo een vraag te kunnen stellen en antwoord te krijgen van de persoon zelf?

m.a.w. lurkende rijders, posten! Dat maakt dit forum nog interessanter.

Helemaal mee eens! Maar komt denk ik met 'de nieuwe generatie' rallyrijders, wij zijn toch iets meer opgegroeid met zo'n ratelend ding onder het bureau ;-)

[Edited by Campos on 05-02-2004 at 09:33 PM GMT]
Campos

Berichtdoor StevenK » ma mei 03, 2004 7:26

Eddie Borgers wrote:
Ik moet bekennen dat mijn kennis van auto's vrij beperkt is en de kennis die ik heb theoretisch is. Ik weet dus vrijwel niets van de clio af, alleen dat de auto erg snel moet zijn.
Of die clio te snel is weet ik niet...

Zie de resultaten van Kris Princen.
Mocht dit zo zijn moet ik simpelweg harder gaan rijden.

Dat is de instelling ! Go for it !
StevenK
Site Admin

Berichtdoor David Westenbrink » ma mei 03, 2004 13:01

Een groter compliment dan een topic als deze bestaat er niet voor dhr. Borgers :)
David Westenbrink

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl