29e RallyPro Short Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnB » zo sep 04, 2011 20:56

antoine.reekers schreef:terug van een dagje amsterdam.
ned is goed bezig heb vandaag meer rijders uit ned zien kijken dan deelnemen .
mensen wat is er in godsnaam aan de hand maak ned. weer aantrekkelijk.
waar is de tijd gebleven dat amsterdam 120 inschrijvers kende

grtzz antoine

Das makkelijker gezegd dan gedaan Toine......
De wegen worden minder aantrekkelijk de variatie minder.
Gemeentes en provincieen steeds minder makkelijk.
De budgetten van de wat meer low budget rijders worden steeds lager. Sponsoring houd ook niet bepaald te wensen over.

Maar je hebt wel gelijk. Ik heb ook een hoop rijders achter het lint gezien dit keer.
MartijnB

Berichtdoor henk » zo sep 04, 2011 21:19

Martijn,
bedoel je ook rijders die nu in het buitenland rijden?
Zoja dan begrijp ik dat ze voor uitdagendere proeven daar rijden maar per saldo ben je net zoveel of zelfs meer kwijt aan brandstofkosten, overnachtingen e.d.
henk

Berichtdoor astra driver » zo sep 04, 2011 21:44

henk schreef:Martijn,
Zoja dan begrijp ik dat ze voor uitdagendere proeven daar rijden maar per saldo ben je net zoveel of zelfs meer kwijt aan brandstofkosten, overnachtingen e.d.

Zelfs dan ben je goedkoper uit...! Het is alleen lastig als je midden in belgie staat met een kapotte motor in je rallyauto, en je wilt naar huis. Dan ben je best lang onder weg :oops:
astra driver

Berichtdoor MartijnB » zo sep 04, 2011 21:51

Die discussie over wel of iet duurder tov het rijden in buitenalnd lijkt me beter hier niet te volgen....

Overnachtingen heb je hier net zo goed doorgaans als in buitenland.

Daar doelde ik nog niet eens specifiek op Henk. Meer over het algemeen.
Zijn meer factoren dan alleen wel of geen buitenland rijden.
De aanwas van nieuwe rijders is ook ongeveer nihil. Wat ook t emaken heeft met de start kosten tegenwoordig voor je cursus Helm Hans pak en ga zo nog maar even door.
Dat houd een hoop mensen tegen om uberhaubt te starten.

Hier wil ik niet mee zeggen dat een HANS niet goed is want dat is ie wel.
Laatst bijgewerkt door MartijnB op zo sep 04, 2011 21:55, in totaal 1 keer bewerkt.
MartijnB

Berichtdoor cvgn » zo sep 04, 2011 21:55

Martijn,

Eindelijk iemand die het snapt, maar dat zullen ze zelf niet toegeven, want buitenland is schijnbaar beter. Dat commentaar op de Nederlandse wedstrijden moet onderhand eens afgelopen zijn.

groeten uit roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor MartijnB » zo sep 04, 2011 21:57

Carine

sorry dat ik t moet zeggen hoor.
Maar volgens mij heb jij nog nooit 1 meter kp op snelheid gereden in een rallyauto. Laat staan dat je uberhaubt een rijders licentie hebt.

Sorry voor de directe manier van reageren. Maar ik geloof niet jij bepaald wat een rijder wel of niet leuk MOET vind.
Lezen opzich is ook een vak apart. Probeer mijn voorgaande post nog eens te lezen en daarmee ook direct te begrijpen.
Het gaat namelijk helemaal niet over wel of geen buitenland maar over hele andere zaken

En hier laat ik het verder bij. Geen zin om dit topic te gaan vervuilen
MartijnB

Berichtdoor kraats » zo sep 04, 2011 22:08

MartijnB schreef:Carine

sorry dat ik t moet zeggen hoor.
Maar volgens mij heb jij nog nooit 1 meter kp op snelheid gereden in een rallyauto. Laat staan dat je uberhaubt een rijders licentie hebt.

Sorry voor de directe manier van reageren. Maar ik geloof niet jij bepaald wat een rijder wel of niet leuk MOET vind.

En hier laat ik het verder bij. Geen zin om dit topic te gaan vervuilen

Beste Martijn,

Het gaat er niet om of iemand vindt wat jij leuk moet vinden, of wat een ander leuk moet vinden. Je moet het anders zien, denk ik.
Ook iemand zonder rijders licentie kan heel goed beoordelen hoe het met de kosten zit. Wanneer het in Nederland veel duurder zou zijn ligt dit niet aan de organisatoren.
Ik heb gelukkig ook nog nooit een meter in een wedstrijd gereden, en dat wil ik zo houden. Maar ik kan best beoordelen wat er wel of niet "goedkoper" zou zijn. Maar daar gaat het in de hele discussie niet om omdat het voor iedereen een persoonlijk verhaal is.
De Nederlandse wet en de BSR regels zijn nu eenmaal anders dan in het "veel betere België". Niet beter of slechter, maar laat ik het vooral anders noemen. En als iemand zijn prioriteiten anders bepaald dan een ander, heb je een verschil van mening. En om dat in te zien heb je echt geen meter KP Km nodig, hoor. Dat vind ik onzin.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor MartijnB » zo sep 04, 2011 22:15

Theo,

Ik zal nog even de essentie van mijn verhaal duidelijk maken. Het word namelijk op dit moment verkeerd begrepen.

De stap om te gaan beginnen met rijden is tegenwoordig stukken moeilijker dan (vroeger)

Ik noem een:
Cursus
Hans
Hans Helm

En daardoor word de aanwas van nieuwe deelnemers wel enigsinds een stuk lager dan voorheen.
En zijn er meer mensen die stoppen dan die beginnen.
Dit soort problematiek heeft ook een grote oorzaak in het minder wordende aantal deelnemers.

Mijn persoonlijke visie heeft in dit geval hier helemaal niks mee te maken.
Op dit moment heb ik lol in het rijden in buitenlandse evenementen. en zo nu en dan wat hier.
Het enige dat ik met voorgaande posts wilde bereiken is enigsinds wat meedenken over het feit waarom er minder deelnemers komen.

Carine trekt het dan zoals op mij over komt een persoonlijke link richting mij.
Wellicht heeft ze mijn bedoeling ook niet helemaal goed begrepen.
Hopelijk is dat dan nu wel duidelijk
MartijnB

Berichtdoor JosWRX » zo sep 04, 2011 23:39

sebas schreef:Ben benieuwd wat er aan de hand is...

Niks bijzonders.. ;)
Alleen gevolg gegeven aan enkele afspraken met bedrijven aldaar.
JosWRX

Berichtdoor mantaboy » ma sep 05, 2011 7:52

Weinig nieuwe aanwas heeft inderdaad met de starterskosten te maken die veel mensen afschrikken. Nu zeg ik niet dat het eerder beter was met alleen een theorie examen en dan rijden maar. Toch kost nu je uitrusting als je wil gaan rijden al snel 2000 euro aan kleding, helm en HANS (is vaak nog goedkoop), tel daarbij de kosten van de cursus op en je hebt een klein idee van de kosten zonder dat je dan 1 meter gereden hebt.

Omdat ik het moeilijk vond een keuze te maken heb ik ooit eens de prijs per kilometer KP vergeleken met de prijs per kilometer in het DNRT, voor een starter dit zo goedkoop mogelijk houdend is de rally toch nog 2x zo duur. :shock:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor joostkusters » ma sep 05, 2011 10:06

het is ook een combinatie van alles,
wedstrijden zijn in belgie en duitsland goedkoper, maar ook in scandinavie en frankrijk.
ook het licentie verhaal, en dan nog de KNAF die ten eerste een EU licentie verstrekt, waar je niet eens alle EU evenementen mag rijden (alles op de FIA kalender moet je internationaal hebben) dit heeft geen een land. en de regel dat je als nederlander geen 2e of buitenlandse licentie mag hebben ivm verzekeringen ?????????? dit snap ik ook niet zijn we dan niet dubbel verzekerd? in geval van schade is dit gedekt door de organisatie verzekering (met 1000 euro eigen risico) en als je zelf iets heb is dit gedekt door je eigen gezondheids verzekering.

en dan nog die manier van keuren, hier in NL denken ze alleen aan homologaties, is je remschijft 10 mm te groot is het afkeur, zitten er 2 pijpen te veel aan je rolkooi is het afkeur. (advies nieuwe kooi, want je mag er niks uitslijpen)
een motorkap met een zelfbouw roostertje ipv een orginele, gelijk afgekeurd, dit maakt het allemaal onnodig duur.

en zo kan ik nog uren doorgaan.
joostkusters

Berichtdoor ikkuh_18 » ma sep 05, 2011 11:42

Denk dat we ons beter druk kunnen maken over de opkomst bij een prijsuitreiking als over hoeveel er starten of naar t buitenland gaan...
Erik en maarten hebben zelf niet hun beker opgehaald omdat er mensen bij de rally autos buiten aan het lopen waren...dus erik is daar heen gegaan en janinne en ik hebben de bekers opgehaald...
Verder waren er hooguit 10 equipes dienhun beker kwam halen....
Dat waren op wat service mensen na, ook de enige die er waren..

Beetje jammer
ikkuh_18

Berichtdoor van eck » ma sep 05, 2011 11:53

Ja Annabeth helemaal mee eens, proberen we het nog beter te maken door een prijs te hebben als je alleen in een klasse rijdt en dan nog nemen ze niet de moeite om die op te halen. Nou dat is ook de laatste keer dus.

Voor wat betreft de buitenlandse rallies zou ik een ieder willen adviseren om eens heel goed naar de aansprakelijkheid te kijken als je een ongeval veroorzaakt, dat is in België sowieso heel anders geregeld dan in Nederland.
Gekheid is erfelijk, je krijgt het van je kinderen 8) 8)
van eck

Berichtdoor erikjan » ma sep 05, 2011 11:53

dus nog een reden om naar bijvoorbeeld Duitsland te gaan: de opkomst bij de prijsuitreiking ! (Grönegau 2011 bijvoorbeeld)

meteen na de wedstrijd, op het serviceterrein op een podium / bij de biertent
erikjan

Berichtdoor nkroeze » ma sep 05, 2011 13:05

Gronegau prijsuitreiking is op zaterdagavond, is nogal een verschil met een prijsuitreiking op zondagavond :)
nkroeze

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden