Conrad Euregiorally en shortrally 5 / 6 nov. 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rallysport friesland » za okt 22, 2011 14:38

Ja je telt alleen mee als je een WRC hebt. Met andere woorden: Geld. Ik denk alleen dat de kleinere teams veel meer lol hebben dan de grote jongens. Ga eens op de service kijken waar het het meest gezellig is dan DENK ik dat je bij de kleinere teams uit komt, al dan niet in team verband of samen rijden als team. Voor de toeschouwers is het mogelijk wat minder maar bij het open gaan van de inschrijf datum van welke rally dan ook is de eerste vraag: Waar zijn de WRC??? Met andere woorden zonder de Wrc geen rally??? Beetje jammer en de HM klasse die start toch pas later in 2012. Dus dan hoeven we niet naar de Euregio omdat er geen wrc zijn.
1 gerust stelling in ga wel en met even veel plezier. Met of zonder wrc.
Je wordt er zo moe van dat gedoe over de wrc. Heb er nog 1 staan zonder de R. Intresse???
rallysport friesland

Berichtdoor Sjeik1981 » za okt 22, 2011 14:45

Kijk een veld met een aantal dikke WRC`s maakt het gewoon interesanter voor het gemiddelde publiek incluis mij, maar het meest geniet ik ook idd van een straatje BMW`s en Nissans. Maar deze discussie kunnen we tot in den treure blijven voeren. Blijft een feit wat ik als eerste zin schreef, het is gewoon stukje extra reclame, de kleine Peugeootjes etc ten spijt.

edit:

Even totaal wat anders, twee dingen eigenlijk. Zie dat de Classic lijst al vol staat met nu 1 reserve, dat terzijde. Maar wat ik omtrent deze rally eigenlijk ook wil weten is wanneer deze heren langskomen. Kan iemand daar uitsluitsel over geven. Ik kan het uit de info op de site er niet vanaf halen. Alleen dat ze twee regelmatigheidsritten rijden, eentje in de ochten en 1 in de middag.
Sjeik1981

Berichtdoor BNS206 » za okt 22, 2011 15:21

rallysport friesland schreef:Ja je telt alleen mee als je een WRC hebt. Met andere woorden: Geld. Ik denk alleen dat de kleinere teams veel meer lol hebben dan de grote jongens. Ga eens op de service kijken waar het het meest gezellig is dan DENK ik dat je bij de kleinere teams uit komt, al dan niet in team verband of samen rijden als team. Voor de toeschouwers is het mogelijk wat minder maar bij het open gaan van de inschrijf datum van welke rally dan ook is de eerste vraag: Waar zijn de WRC??? Met andere woorden zonder de Wrc geen rally??? Beetje jammer en de HM klasse die start toch pas later in 2012. Dus dan hoeven we niet naar de Euregio omdat er geen wrc zijn.
Je wordt er zo moe van dat gedoe over de wrc. Heb er nog 1 staan zonder de R. Intresse???

Ik kan het niet helpen, maar ik krijg de indruk dat deze post naar mij gericht is, dus ik zal je even van repliek dienen...

Wordt maar lekker moe van dat gedoe dan. Ik ben maar een heel normale, gewone, sensatie-zoekende rallybezoeker. Het verschil tussen een deelnemersveld met of zonder WRC's is voor mij best belangrijk ja, en ik ben niet de enige hoor. De beleving bij WRC's die langskomen is gewoon voor mijn gevoel anders dan andere auto's...

Ik heb niet veel verstand van deze tak van sport, maar ik interesseer me er wel voor en ik vind het ook echt leuk. Jammer dat dan zo'n 'ik-heb-er-meer-verstand-van-dan-jij' figuur opstaat om lekker onvriendelijk te doen en zich op die manier te laten gelden. Is overigens ook echt niet de eerste keer op dit forum :idea:

En laat die WRC zonder R maar zitten, daar heb ik geen 'intresse' in...
BNS206

Berichtdoor erikjan » za okt 22, 2011 16:53

WRC's zijn idd spectaculair om te zien, maar da's in NL al duidelijk over het hoogtepunt heen...

ik kan me nu al verheugen op de doorkomst van de diverse achtertrekkers, en dat wordt in de komende jaren alleen maar leuker met de divisie 5 (klasse HM)
erikjan

Berichtdoor michaelharmsen » za okt 22, 2011 17:52

Sjeik1981 schreef:Kijk een veld met een aantal dikke WRC`s maakt het gewoon interesanter voor het gemiddelde publiek incluis mij, maar het meest geniet ik ook idd van een straatje BMW`s en Nissans. Maar deze discussie kunnen we tot in den treure blijven voeren. Blijft een feit wat ik als eerste zin schreef, het is gewoon stukje extra reclame, de kleine Peugeootjes etc ten spijt.

edit:

Even totaal wat anders, twee dingen eigenlijk. Zie dat de Classic lijst al vol staat met nu 1 reserve, dat terzijde. Maar wat ik omtrent deze rally eigenlijk ook wil weten is wanneer deze heren langskomen. Kan iemand daar uitsluitsel over geven. Ik kan het uit de info op de site er niet vanaf halen. Alleen dat ze twee regelmatigheidsritten rijden, eentje in de ochten en 1 in de middag.

De Classics rijden Bentelo rond 9 uur en Zeldam rond half 10 daarna rijden ze via een kaartleesroute naar Hengelo Zuid voor lunch. In de middag starten de Classics direct na de sprint op Hengelo Zuid.

De Classics rijden de proeven als regelmatigheid waarbij zij een gemiddelde van 49,9km/u moeten rijden.
michaelharmsen

Berichtdoor MartijnB » za okt 22, 2011 18:25

BNS206 schreef:
rallysport friesland schreef:Ja je telt alleen mee als je een WRC hebt. Met andere woorden: Geld. Ik denk alleen dat de kleinere teams veel meer lol hebben dan de grote jongens. Ga eens op de service kijken waar het het meest gezellig is dan DENK ik dat je bij de kleinere teams uit komt, al dan niet in team verband of samen rijden als team. Voor de toeschouwers is het mogelijk wat minder maar bij het open gaan van de inschrijf datum van welke rally dan ook is de eerste vraag: Waar zijn de WRC??? Met andere woorden zonder de Wrc geen rally??? Beetje jammer en de HM klasse die start toch pas later in 2012. Dus dan hoeven we niet naar de Euregio omdat er geen wrc zijn.

Ik kan het niet helpen, maar ik krijg de indruk dat deze post naar mij gericht is, dus ik zal je even van repliek dienen...

Wordt maar lekker moe van dat gedoe dan. Ik ben maar een heel normale, gewone, sensatie-zoekende rallybezoeker. Het verschil tussen een deelnemersveld met of zonder WRC's is voor mij best belangrijk ja, en ik ben niet de enige hoor. De beleving bij WRC's die langskomen is gewoon voor mijn gevoel anders dan andere auto's...

Ik heb niet veel verstand van deze tak van sport, maar ik interesseer me er wel voor en ik vind het ook echt leuk. Jammer dat dan zo'n 'ik-heb-er-meer-verstand-van-dan-jij' figuur opstaat om lekker onvriendelijk te doen en zich op die manier te laten gelden. Is overigens ook echt niet de eerste keer op dit forum :idea:

wellicht voel je je een beetje behoorlijk aangevallen.
Maar ik kan Sander zijn reactie heel goed begrijpen.

Als ik me niet vergis hebben ze bij Sander een Volvo. Voor veel niet erg ingewijde en incidentele rallybezoekers niet echt een interessant auto.

Alleen wel een veel lastiger te besturen auto waar alles met het stuur remmen en gas gedaan moet worden.
Ipv computers zoals in de 2liter WRC's. Ik kan me voorstellen dat je als rijder ook wat respect wilt. En dan niet overal wil lezen als er geen WRC's komen dan komen we ook niet kijken.

Het grootste deel van een rally word niet mogelijk gemaakt door WRC's maar juist meer door de rijders daarachter.
Wat dat betreft kan ik me prima de frustraties van Sander en Sebas voorstellen.

Ik hoop dat je zo even iets beter snapt hoe een en ander in elkaar zit Robin. En dat ik het je op een wat genuanceerdere manier kan uitleggen dan tot nu toe op jou is overgekomen.
MartijnB

Berichtdoor astra driver » za okt 22, 2011 18:45

Zo de inschrijving is de deur uit voor de short rally 8)
astra driver

Berichtdoor BNS206 » za okt 22, 2011 20:00

MartijnB schreef:
BNS206 schreef:

wellicht voel je je een beetje behoorlijk aangevallen.
Maar ik kan Sander zijn reactie heel goed begrijpen.

Als ik me niet vergis hebben ze bij Sander een Volvo. Voor veel niet erg ingewijde en incidentele rallybezoekers niet echt een interessant auto.

Alleen wel een veel lastiger te besturen auto waar alles met het stuur remmen en gas gedaan moet worden.
Ipv computers zoals in de 2liter WRC's. Ik kan me voorstellen dat je als rijder ook wat respect wilt. En dan niet overal wil lezen als er geen WRC's komen dan komen we ook niet kijken.

Het grootste deel van een rally word niet mogelijk gemaakt door WRC's maar juist meer door de rijders daarachter.
Wat dat betreft kan ik me prima de frustraties van Sander en Sebas voorstellen.

Ik hoop dat je zo even iets beter snapt hoe een en ander in elkaar zit Robin. En dat ik het je op een wat genuanceerdere manier kan uitleggen dan tot nu toe op jou is overgekomen.

Maar die mensen die voor spektakel komen die zijn er nu eenmaal, net zoals dat er ingewijde fanatiekelingen zijn.

Kijk ik probeer alleen maar een beetje mee te praten. Zoals Sander reageert vond ik gewoon té. Ik heb ook niet gezegd dat ik ze niet respecteer, die positie heb ik totaal niet om daarover te oordelen ;).

Met voetbal, even heel wat anders, heb je toch ook zo'n tendens? Hoeveel 'casual' kijkers kiezen er liever voor om naar FC Twente of Ajax te kijken i.p.v. 'prutsers' uit de Jupiler League?

Dat Sander reageert op mij begrijp ik volkomen. Maar mijn beslissing om niet te komen als er niet een paar spectaculaire WRC's aan de start komen is puur persoonlijk, vandaar dat ik mij ook persoonlijke aangevallen voelde...
BNS206

Berichtdoor r199 » za okt 22, 2011 20:16

Jongens hap niet zo, he is toch duidelijk waarom Robin niet naar Hengelo gaat. Hij is daar al :D :D :D :lol: :lol:

Ik ben aanwezig om FastFrank aantemoedignen.
r199

Berichtdoor BNS206 » za okt 22, 2011 20:51

Ja hahaha ik ben er inderdaad al. En nu zeg ik wel zo stoer dat ik niet ga, maar uiteindelijk ga ik toch wel hahaha.
BNS206

Berichtdoor ijsbeer » za okt 22, 2011 21:54

Wou net zeggen... wonen in Hengelo en niet naar je thuis wedstrijd gaan alleen omdat er geen of weinig WRC's starten is wel erg zwak hoor!
Gelukkig zeg je zelf dat je een sensatie zoeker bent. :)

Maar is een WRC eigenlijk een sensatie?
ijsbeer

Berichtdoor BNS206 » za okt 22, 2011 21:56

Vindt een doorsnee, normale, weinig verstand van zaken hebbende boerenjongen wel...
BNS206

Berichtdoor ijsbeer » za okt 22, 2011 22:01

Laat ik maar zo zeggen: Smaken verschillen en dan houden we het er maar over op. :)
ijsbeer

Berichtdoor BNS206 » za okt 22, 2011 22:06

Ja maar kijk, nu denkt iedereen dat ik alles wat GEEN WRC is niks aan vind. Dat is niet zo hoor. Ik was alleen een beetje teleurgesteld toen gesuggereerd werd dat Swaanen alleen aan de start zou komen. Die rijdt dan 'voor lijfsbehoud' en wordt op zijn dooie akkertje kampioen. Ik had gehoopt op een sensationele (jaja sensatie :P) finale. Of is dat ook een rare gedachtengang ;)
BNS206

Berichtdoor ijsbeer » za okt 22, 2011 22:14

Ah, je kan niet alles hebben. :)
Ik moet voor het eerst sinds jaren vanwege het werk de thuis rally gewoon missen...Dat is nog veel erger!
ijsbeer

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden