Nieuws en geruchten 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor cvgn » di nov 29, 2011 23:42

Martijn schreef: En wedstrijden hier organiseren zoals die in Belgie worden georganiseerd vanuit de VAS en ASAF voor bedragen tussen de 150-300 euro met max 15 kp s dat zal hier denk ik nooit gaan gebeuren.

Nee dat klopt, alleen vergunningen zijn hier al duurder en ook de verzekeringen tijdens de wedstrijd.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.
cvgn

Berichtdoor MartijnB » di nov 29, 2011 23:47

cvgn schreef:Martijn schreef: En wedstrijden hier organiseren zoals die in Belgie worden georganiseerd vanuit de VAS en ASAF voor bedragen tussen de 150-300 euro met max 15 kp s dat zal hier denk ik nooit gaan gebeuren.

Nee dat klopt, alleen vergunningen zijn hier al duurder en ook de verzekeringen tijdens de wedstrijd.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.

Carine wel eens gehoord van het gezegde:

Een half vol glas water of een half leeg glas water... welke van de 2 klinkt prettiger en positiever in je oren?

Ik kan ook zat dingen aandragen waarom het niet zou kunnen. Maar dat zijn doorgaans de negatieve dingen. En met negatieve aspecten kom je vaak niet veel verder.
En dat het duurder is ja dat was bekend. Is er ooit al eens een antwoord geweest waarom dit dan duurder is?
MartijnB

Berichtdoor joostkusters » di nov 29, 2011 23:51

cvgn schreef:Martijn schreef: En wedstrijden hier organiseren zoals die in Belgie worden georganiseerd vanuit de VAS en ASAF voor bedragen tussen de 150-300 euro met max 15 kp s dat zal hier denk ik nooit gaan gebeuren.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.

dan bel je een belgisch verzekeringsbedrijf op, die willen ook in nederland verzekeren. en inschrijfgeld en verzekering appart betalen vind ik ook niet erg, dan weet ik iig wel hoeveel er naar de verzekering gaat. open boekje is helemaal niet erg. het valt me wel op dat prijzen in nederland wel erg boven de rest van europa uitschieten.

maar het is ook niet alleen de wedstrijden, het is ook die dure cursus waar je mee moet beginnen, dure kleding etc etc het is gewoon voor starters niet interesant meer.
joostkusters

Berichtdoor Aart » wo nov 30, 2011 15:39

Robert_ schreef:Het is gewoon doodzonde voor de Nederlandse rallysport. Afgelopen jaren zijn verschillende evenementen verloren gegaan, vervolgens doen organisaties er alles aan om de mooie evenementen te behouden.

Dan wordt er een nieuwe opzet bedacht met een aantal buitenlandse evenementen, en ziet een organisatie het niet zitten om een volgende editie te organiseren, met als gevolg dat we weer een evenement kwijt zijn.

Schiet mij maar lek.

Wat dacht je van de 21 NL equipes die aan de start stonden in de East Belgium in hetzelfde weekend?
Als die wel gestart waren in dit evenement dan had het er financieel een stuk beter uitgezien voor de organisatie...
Aart

Berichtdoor erikjan » wo nov 30, 2011 15:42

daarom heeft de KNAF nu in ieder geval het volgende aangegeven:

"indien buitenlandse wedstrijd zijn/haar datum verschuift op een datum NL wedstrijd wordt buitenlandse wedstrijd afgevoerd van kalender"

einde citaat...
erikjan

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » wo nov 30, 2011 15:45

Aart schreef:Wat dacht je van de 21 NL equipes die aan de start stonden in de East Belgium in hetzelfde weekend?
Als die wel gestart waren in dit evenement dan had het er financieel een stuk beter uitgezien voor de organisatie...

Dat klopt ik was 1 van de 21 equipes die de keuze maakte om te starten. De proeven in East Belgian en het lage inschrijfgeld gaven mij de doorslag om daar te starten in plaats van de nederlandrally. Ik nam de overweging verplaatsingskosten op tegen laag inschrijfgeld. En eerlijk is eerlijk als ik de keuze weer moest maken koos ik weer voor de East Belgian.
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » wo nov 30, 2011 15:47

erikjan schreef:daarom heeft de KNAF nu in ieder geval het volgende aangegeven:

"indien buitenlandse wedstrijd zijn/haar datum verschuift op een datum NL wedstrijd wordt buitenlandse wedstrijd afgevoerd van kalender"

einde citaat...

En eigenlijk mag dit niet volgens de Europese regels.
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor official No. 27768 » wo nov 30, 2011 16:29

Geen Almere meer, nu Barneveld ook al weg...hopelijk komt er met de "Land van Altena rally" een goed / uitdagend evenement bij.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor beelen86 » wo nov 30, 2011 18:48

Als ze slim doen en samen met de belgen iets gaan organiseren. De Top belgen willen ook wel de strijd met onze Top nederlanders aangaan.

En als je het inschrijfgeld naar beneden brengt, dan krijg je vanzelf vaak meer mensen die komen en haal je er hetzelfde bedrag uit...
beelen86

Berichtdoor Lejan » wo nov 30, 2011 19:42

beelen86 schreef:Als ze slim doen en samen met de belgen iets gaan organiseren. De Top belgen willen ook wel de strijd met onze Top nederlanders aangaan.

En als je het inschrijfgeld naar beneden brengt, dan krijg je vanzelf vaak meer mensen die komen en haal je er hetzelfde bedrag uit...

Belgen komen niet in nederland rijden . :cry: hebben ze nooit gedaan , en zullen ze dan ook niet doen.
Lejan

Berichtdoor erikjan » wo nov 30, 2011 19:45

Tjoen anders wel eens...

en ook bij de afgelopen Euregiorally was een regiment zuiderburen aanwezig !
erikjan

Berichtdoor Jorick » wo nov 30, 2011 19:48

Ik kan me nog herinneren dat Snijers en Tsjoen in Hellendoorn aan de start stonden.
Debackere heeft ook deelgenomen in Brabant met de Lancer '05, enzovoort.
Volgens mij niet helemaal betaald door die rappe zuiderburen, maar goed.

Ik denk dat Paul Beelen een goed punt heeft.
Als je het inschrijfgeld naar beneden brengt, dan krijg je vanzelf meer deelnemers en blijven de inkomsten gelijk.
En daarbij is het ook nog eens leuker voor het publiek!
Jorick

Berichtdoor Sjeik1981 » wo nov 30, 2011 19:49

We hadden de Euro Rally Challenge, dat was toch ook een flop...
Sjeik1981

Berichtdoor uw official op stap » wo nov 30, 2011 20:47

Volgens mij is Patrick Snijers zelfs nog eens Nederlands kampioen geweest. Was dat niet met de Sierra? Kan mij nog heugen dat hij met een witte Sierra aan de start stond toen in Achtmaal.
uw official op stap

Berichtdoor V.D.G Rally team » wo nov 30, 2011 20:52

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.

Het is allemaal wel duurder geworden ja dat klopt.
In de jaren 90 verzekerde ze het evenement per deelnemer.
Nu is het een totaal prijs. Of je nu 20 deelnemers hebt of 100.
Maar daartegen toen werd er geen intree eld gevraagd nu op div wedstrijden wel.
350,- voor een sprint met 60 a 70 kp kilometers is duur.
Maar de rallysport is zo, niet meer voor de gewone werk mens.
V.D.G Rally team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden