WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » vr dec 16, 2011 14:42

Daarbij is Neuville ook min of meer bevestigd voor een x aantal WRC evenementen met een DS3 WRC. Weet alleen niet bij welk team, weet niet of Citroen soort van junior team opzet met Al Attiyah en Neuville
Sjeik1981

Berichtdoor Eight_Gear » vr dec 16, 2011 15:42

Is er overigens al iets bekent omtrent Dennis Kuipers? De deadline voor het inschrijven van manufacturers is a.s. maandag. Zal FERM zich opnieuw inschrijven als manufacturer?
Eight_Gear

Berichtdoor alleskids1971 » vr dec 16, 2011 15:49

http://www.dhnet.be/sports/moteurs/arti ... ville.html

Neuville bevestigd dat hij bij Peugeot/Citroen blijft. Zondag -vlak voordat de inschrijving voor Monte Carlo sluit - wordt meer bekend. Tien rallies, dus het hele WRC minus onder andere Mexico en in elk geval New Zeland, want die valt samen met Ypres. De Belgische bronnen spreken van PH Sport (de klanten afdeling) waar hij 6x Peter van Merksteijn als teamgenoot zal hebben (4x pa en 2x Peter junior).

The Belgian team in the Junior Team that has the same hardware as the factory drivers Loeb and Hirvonen will team up in six innings with Peter Van Merksteyn (apparently four times and twice the son's father).
alleskids1971

Berichtdoor WRC fan » vr dec 16, 2011 16:38

Eight_Gear schreef:Is er overigens al iets bekent omtrent Dennis Kuipers? De deadline voor het inschrijven van manufacturers is a.s. maandag. Zal FERM zich opnieuw inschrijven als manufacturer?

Ik denk het wel hor. Het ligt in de lijn van de verwachting dat er een vervolg komt na de goede prestaties van Dennis dit jaar. Voor het geld hoeven ze het bij familie Kuipers in ieder geval niet te laten. Ik las op Facebook trouwens ook dat Ipatec al wel een presentatie heeft gehouden voor de ondernemers club uit Borne.
WRC fan

Berichtdoor Eight_Gear » vr dec 16, 2011 17:02

WRC fan schreef:
Eight_Gear schreef:Is er overigens al iets bekent omtrent Dennis Kuipers? De deadline voor het inschrijven van manufacturers is a.s. maandag. Zal FERM zich opnieuw inschrijven als manufacturer?

Ik denk het wel hor. Het ligt in de lijn van de verwachting dat er een vervolg komt na de goede prestaties van Dennis dit jaar. Voor het geld hoeven ze het bij familie Kuipers in ieder geval niet te laten. Ik las op Facebook trouwens ook dat Ipatec al wel een presentatie heeft gehouden voor de ondernemers club uit Borne.

Ok, dankje voor de opheldering. Ik ga er eigenlijk ook wel vanuit dat ze doorgaan, onder andere ook omdat Kuipers zelf meerdere keren aangaf afgelopen seizoen dat hij vooral ervaring wilde opdoen.
Eight_Gear

Berichtdoor TWENGELTJE » vr dec 16, 2011 20:29

alleskids1971 schreef:http://www.dhnet.be/sports/moteurs/article/379014/dix-rallyes-wrc-en-citroen-ds3-pour-neuville.html

Neuville bevestigd dat hij bij Peugeot/Citroen blijft. Zondag -vlak voordat de inschrijving voor Monte Carlo sluit - wordt meer bekend. Tien rallies, dus het hele WRC minus onder andere Mexico en in elk geval New Zeland, want die valt samen met Ypres. De Belgische bronnen spreken van PH Sport (de klanten afdeling) waar hij 6x Peter van Merksteijn als teamgenoot zal hebben (4x pa en 2x Peter junior).

The Belgian team in the Junior Team that has the same hardware as the factory drivers Loeb and Hirvonen will team up in six innings with Peter Van Merksteyn (apparently four times and twice the son's father).

Net andersom dus Ids 4x junior en 2x senior ( als het door gaat? )
TWENGELTJE

Berichtdoor alleskids1971 » vr dec 16, 2011 20:50

:oops: Dank je Engelbert. Frans is niet mijn sterkste taal :D
alleskids1971

Berichtdoor GérardWRM » ma dec 19, 2011 12:12

Volgend Dennis , hier vanochtend op de Koffie :) is er nog helemaal niks beslist voor 2012 ,,,,,,,,,,,,
GérardWRM

Berichtdoor Eight_Gear » ma dec 19, 2011 14:20

Ik citeer:

Meanwhile both Peter Peter van Merksteijn Sr. & Jr. have agreed a reduced schedule for next season, the former for two rounds and the latter for four – but this time in seperate events – sharing co-drover Eddy Chevalier. This leaves some seats still vacant at the Citroen Juniors, with Evgeny Novikov and Kevin Abbring the drivers currently in negotiation with the French marque for a part-time 2012 programme.

http://www.autoracingnation.com/beta/st ... om+News%29

Dat zou toch wat zijn, Abbring in een DS3! :shock:
Eight_Gear

Berichtdoor Holkers » ma dec 19, 2011 14:23

Zou een erg mooie kans zijn. Nadeeltje is dat Novikov ook die plek wil en dan zit je tegen iemand op te bieden die heel veel meer centjes heeft. Maar al 1 keer een WK wedstrijd in een DS3WRC rijden zou een gouden kans kunnen zijn
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Eight_Gear » ma dec 19, 2011 14:27

Ik vraag me dan wel af hoe de connecties met VW precies zitten. Lijkt me niet dat Citroen en VW er op zitten te wachten dat hij voor beide merken uit gaat komen (eventueel).
Eight_Gear

Berichtdoor Sjeik1981 » ma dec 19, 2011 18:26

Dat ben ik ook wel benieuwd naar.
Sjeik1981

Berichtdoor WRC fan » ma dec 19, 2011 18:31

Neuville gaat in ieder geval 9 rally's rijden in een Citroën DS3 WRC. Een mooie kans. Onze zuiderburen mogen blij zijn. Het gerucht was er al maar nu is het dus definitief.

Bron:http://www.autosport.com/news/report.php/id/96799
WRC fan

Berichtdoor alleskids1971 » ma dec 19, 2011 18:52

Eight_Gear schreef:Ik vraag me dan wel af hoe de connecties met VW precies zitten. Lijkt me niet dat Citroen en VW er op zitten te wachten dat hij voor beide merken uit gaat komen (eventueel).

Ik kan me niet voorstellen dat VW Motorsport blij is met iemand die eerst voor hun test en daarna met Citroen gaat praten. Abbring kan beter gokken op 1 paard - VW - in plaats van twee. Bij Citroen telt alleen geld, die gaan echt geen beschermde junior maken van hem, ze hebben nu al Neuville. Bovendien kan hij toch nooit op tegen de miljoenen roebels en Russsische markt connecties van Novikov. Hij kan beter zich loyaal tonen naar VW/Skoda. Het ozu mooi zijn als Skoda Nederland een autosport programma op zet voor hem, of in elk geval achter de schermen lobbyt
alleskids1971

Berichtdoor Starkoo » ma dec 19, 2011 19:50

alleskids1971 schreef:
Eight_Gear schreef:Ik vraag me dan wel af hoe de connecties met VW precies zitten. Lijkt me niet dat Citroen en VW er op zitten te wachten dat hij voor beide merken uit gaat komen (eventueel).

Ik kan me niet voorstellen dat VW Motorsport blij is met iemand die eerst voor hun test en daarna met Citroen gaat praten. Abbring kan beter gokken op 1 paard - VW - in plaats van twee. Bij Citroen telt alleen geld, die gaan echt geen beschermde junior maken van hem, ze hebben nu al Neuville. Bovendien kan hij toch nooit op tegen de miljoenen roebels en Russsische markt connecties van Novikov. Hij kan beter zich loyaal tonen naar VW/Skoda. Het ozu mooi zijn als Skoda Nederland een autosport programma op zet voor hem, of in elk geval achter de schermen lobbyt
Eens Kevin kan beter loyaal aan vw blijven, daar heeft hij denk ik meer toekomst!
Starkoo

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden