TankS Rally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Holkers » ma maart 19, 2012 9:10

Onzin, hij mag toch zijn kritiek uiten op het gedrag van officials? Die ivoren torens mogen ook wel eens een rammel hebben zodat het stof eraf komt. Kinderen in hesjes, ik heb meerdere foto's voorbij zien komen, dat hoort gewoon niet en dat zou je als official gewoon moeten weten. Opmerkingen als; 'zonder officials geen rally' of 'meld je dan aan' zijn geen oplossingen, meer arrogantie.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor ZZR Fan » ma maart 19, 2012 9:17

Ik ben bij rally's aanwezig voor verschillende media. Als ik echt kwaad in de zin had gooide ik het gewoon de krant in.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Han » ma maart 19, 2012 9:28

Waarom kom je ook niet als official langs de proeven staan hoef je geen entree te betalen, oja wist je al dat het vrijwilligers werk is en alleen maar geld kost.
Verder moet je met nog een paar dingen rekening houden
    4 uurtjes voor aanvang van de wedstrijd in weer en wind opbouwen
    als het regent dan blijf je buiten staan
    bij kou gewoon blijven staan
    een saai plekje gewoon blijven staan
    met lastig publiek gewoon de klappen opvangen
    als de laatste deelnemer geweest is even de bende opruimen

Laten we blij zijn met iedere official goed of slecht, en met elkaar te proberen er betere officials van te maken zonder ze elke keer openlijk aan de schandpaal te hangen.
Dit soort openbare opmerkingen kost ons alleen maar officials en dus uiteindelijk de rallysport.
En ja er zijn officials die ondanks dat ze geen oppas hebben er toch staan met hun gezin, misschien wel met tegenzin van moeders die liever de kinderen op tijd in bed had.
ZZR Fan schreef:Op datzelfde moment staan de gebroeders (?) Schenkeveld in de uitremlijn andere deelnemers te waarschuwen om vaart te minderen en aan de binnenkant van de bocht te blijven. Gevaarlijk.

Bedoel je soms dat hier een official moest gaan staan ?
Geloof me Rudy Schenkeveld weet heus wel wat hij doet om zijn auto te beschermen, en voor een official is het een obstakel.
Han

Berichtdoor tiemen » ma maart 19, 2012 9:29

Holkers schreef:Onzin, hij mag toch zijn kritiek uiten op het gedrag van officials? ... Opmerkingen als; 'zonder officials geen rally' of 'meld je dan aan' zijn geen oplossingen, meer arrogantie.

+1!
tiemen

Berichtdoor Marius » ma maart 19, 2012 9:40

Gert van Dam schreef:ik heb heerlijk genoten van een fantastisch rallyweekend.
Volgend jaar weer een steiger voor de deur wat mij betreft.

Prachtig was die steiger! :) Ik zag er zelfs een 325i spandoek op als ik me niet vergis?

Helaas zijn wij uitgevallen met een kokende motor die al niet zo goed wou presteren :(
Marius

Berichtdoor john otten » ma maart 19, 2012 9:47

Opmerkingen als; 'zonder officials geen rally' of 'meld je dan aan' zijn geen oplossingen, meer arrogantie.

Beproef ik hier dat mensen met een opmerking als deze worden uitgemaakt als arrogante mensen .

laat wel duidelijk zijn dat wat daar gebeurt is niet goed te paten is .

dat iedereen gewoon zijn dingen mag zeggen .wij leven in een land van vrij meningsuiting .

maar gelijk mensen arrogant te gaan noemen ,dan ken ik er ook nog wel wat .

kijk ik heb ook genoeg gezien dit weekend maar heb het respect wat ik wel e niet moet plaatsen .
john otten

Berichtdoor tiemen » ma maart 19, 2012 9:58

Han schreef:Waarom kom je ook niet als official langs de proeven staan hoef je geen entree te betalen, oja wist je al dat het vrijwilligers werk is en alleen maar geld kost.

Dit zijn dus die opmerkingen die iedere keer weer voorbij komen als er commentaar is/komt over het gedrag van SOMMIGE officials!
Dit soort opmerkingen zijn m.i. kansloos en voegen niets toe aan waar de discussie over gaat!

Han schreef:Verder moet je met nog een paar dingen rekening houden
    4 uurtjes voor aanvang van de wedstrijd in weer en wind opbouwen
    als het regent dan blijf je buiten staan
    bij kou gewoon blijven staan
    een saai plekje gewoon blijven staan
    met lastig publiek gewoon de klappen opvangen
    als de laatste deelnemer geweest is even de bende opruimen

Och arme officials toch!
Forgive mijn cynische ondertoon, maar wat een klaagzang zeg.
Ook ik als toeschouwer 'onderga' hetzelfde lot. Ook ik sta in weer en wind buiten te kijken.
Oh, nee, ik hoef inderdaad niets op te ruimen/schoonmaken, maar dat moet ik met mijn andere
hobby ook zelf doen. En ja, ook daar zijn kijkers!

Iedereen mag altijd aangesproken worden op zijn/haar gedrag! (en ik weet dat hier vanuit de psychologie verschillend over gedacht wordt, maar dat is een andere discussie ;))
En het feit dat iemand vrijwilliger is voor zijn/haar hobby geeft hem/haar niet het recht om de regels niet na te leven, en deze wel 'op te willen leggen' aan anderen.
Goed voorbeeld doet goed volgen!

Han schreef:Laten we blij zijn met iedere official goed of slecht, en met elkaar te proberen er betere officials van te maken zonder ze elke keer openlijk aan de schandpaal te hangen.
Dit soort openbare opmerkingen kost ons alleen maar officials en dus uiteindelijk de rallysport.

Ook voor deze opmerking: hiermee kun je iedere vorm van discussie de kop indrukken onder het motto van: 'niets zeggen, anders krijgen we geen voldoende officials meer en dan kunnen jullie niet meer naar de rally.'

Sommige officials worden aangesproken op hun/haar gedrag, en daar is alle recht toe!
Ik heb al eerder eens (dit soort discussies laaien na iedere rally weer op, hoe zou dat toch komen????!?!) gepost dat (zoals ook Holkers nu zegt..) sommige officials een grote vorm van arrogantie hebben door altijd maar met de opmerking: zonder ons geen rally, te komen als ze aangesproken worden.
Ze zouden ook eens kunnen kijken naar zichzelf, i.p.v. altijd maar te wijzen naar die 'akelige, ongehoorzame toeschouwers'.
De rijder kan niet zonder de officials, ook de toeschouwers niet, maar vergeet niet dat ze bovenal ELKAAR nodig hebben!

Han schreef:En ja er zijn officials die ondanks dat ze geen oppas hebben er toch staan met hun gezin, misschien wel met tegenzin van moeders die liever de kinderen op tijd in bed had.

Wat een onzin zeg, daarmee kun je ieder commentaar op het gedrag van een official goedpraten!
Dan laat je toch de vrouw thuis, kunnen de kinderen op tijd naar bed...
Ik geloof echt niet dat dit met tegenzin gedaan is, dan kun je kiezen dat er één van de twee op pad gaat, i.p.v. mét de kids.

Zelf neem ik mijn zoontje ook (nog) niet mee naar de rally, en als ik dit wel doe, moet ik mijn verantwoordelijkheid nemen, dit geld ook voor de officials!!!!

Het is iedere keer een repeterende plaat, wij (officials) tegenover zij (toeschouwers)!
Dit is uiteraard zeer generaliserend gesproken, en geld zeker niet voor alle officials!
Afgelopen weekend heb ik zelf goed ervaringen gehad: geen geschreeuw/gesnauw dat je moest doorlopen of iets anders.
Wel officials gezien die de dialoog aangingen en op een goede, opbouwende manier een groepje wees op het gevaar van de mogelijkheid dat een auto kan doorschieten en dat ze dan niet veilig staan! Op een normale manier, en dan zijn toeschouwers net 'gewone' mensen en luisteren ze vaak wel ;)

Waar ik moeite mee heb, en daarom reageer ik, is dat er vanaf de kant van sommige officials altijd hetzelfde argument komt, die Holkers arrogantie noemt, en daar kan niemand iets mee!
tiemen

Berichtdoor Holkers » ma maart 19, 2012 10:01

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat het arrogant is om op een vraag/probleem te reageren met de woorden; 'doe het lekker zelf' of iets in die strekking. Dat is geen oplossing zoeken/bieden.
Jaren geleden werd er moord en brand geschreeuwd toen er een fotograaf met hesje rondliep in Amsterdam die nog geen 18 was (nog geen eens 16 volgens mij). Volledig terecht en hoewel je het moment niet terug kan draaien, heeft het wel tot een aanpassing in de regels voor foto-hesjes aanvragen gekomen. Kinderen in hesjes (foto of official) hoort niet, mag niet en zou niet meer mogen voorkomen, toch? Maar het is niet de eerste keer en zolang er niets aan gedaan word ook niet de laatste keer... Dat de ouders geen passende opvang hebben gevonden is het probleem van de ouders, niet het probleem van de organisatie. Nu word het wel het probleem van de organisatie en dat is het probleem verschuiven ipv oplossen
Laatst bijgewerkt door Holkers op ma maart 19, 2012 10:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Holkers

Berichtdoor tiemen » ma maart 19, 2012 10:03

Dan bedoelen we toch hetzelfde!
tiemen

Berichtdoor Holkers » ma maart 19, 2012 10:03

Mijn tekst is gericht tegen de heer Otten ;)
Holkers

Berichtdoor ijsbeer » ma maart 19, 2012 10:18

Eight_Gear schreef:
Bij het startpodium was er nog een momentje waar (ik dacht) Toprek z'n 350z vast kwam te staan tijdens het afrijden van het podium. Een paar minuten heeft het wel geduurd voordat hij door kon, een aantal deelnemers na hem hebben zijn het podium voorbij gereden. Ook liep Kevin Abbring daar ineens rond en ben nog snel met hem op de foto geweest.

Haha... dat was wel ff een momentje inderdaad. Onze auto lag iets lager dan de rest op de wielen (ook omdat de navi "zware jongen" is). Tijdens de service de auto toch paar cm omhoog gezet om het probleem met het podium niet weer te krijgen. Waren trouwens niet de enige die vast kwamen te zitten. Andere 350Z hadden daar ook last van.

Kevin Abbring liep op de Munt als official. Respect!

merijnb_ schreef:Het lijkt me haast stug aangezien bij 1 van de 350Z de achterwiel ophanging was afgebroken. Is dit mogelijk om in 1 avond/nacht/morgen te maken?

Zeker mogelijk. Monteurs kunnen dit prima binnen een korte tijd oplossen. Is ons helaas ook overkomen op de Munt.

Voor de rest een mooie TankS rally gehad ondanks enkele uitstapjes en geen Finish.
Hulde aan de officials die er voor je klaar staan. Ik krijg alleen maar respect voor deze mensen. Speciaal bedankje voor de officials op de Munt en op de Zwartedijk die ons geholpen hebben en voorzien van de heerlijke koffie.

Ook een pluspunt voor de organisatie die het verkennen voor de equipes een stuk makkelijker maakt door middel van verkennings routebeschrijving te verstrekken.
ijsbeer

Berichtdoor Han » ma maart 19, 2012 10:20

Of ik het er persoonlijk mee eens ben is een heel ander verhaal.
Ik ben er ook niet bij geweest draaide een andere proef met gelukkig een goede groep officials.
Kinderen met een hesje aan is ook niet goed te praten en zeker niet de bedoeling.
Maar het zou zo mooi zijn als je dit als echte fan waarneemt om de moeite te nemen om dit bij de proevenchef te melden rij of loop na afloop naar de start de proevenchef is daar nog wel even.
Pas dan lossen we het met elkaar op.
Han

Berichtdoor john otten » ma maart 19, 2012 10:22

Holkers schreef:Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat het arrogant is om op een vraag/probleem te reageren met de woorden; 'doe het lekker zelf' of iets in die strekking. Dat is geen oplossing zoeken/bieden. Jaren geleden werd er moord en brand geschreeuwd toen er een fotograaf met hesje rondliep in Amsterdam die nog geen 18 was (nog geen eens 16 volgens mij). Volledig terecht en hoewel je het moment niet terug kan draaien, heeft het wel tot een aanpassing in de regels voor foto-hesjes aanvragen gekomen. Kinderen in hesjes (foto of official) hoort niet, mag niet en zou niet meer mogen voorkomen, toch? Maar het is niet de eerste keer en zolang er niets aan gedaan word ook niet de laatste keer... Dat de ouders geen passende opvang hebben gevonden is het probleem van de ouders, niet het probleem van de organisatie. Nu word het wel het probleem van de organisatie en dat is het probleem verschuiven ipv oplossen
helemaal mee eens .

alleen waar ik op doelde is dat als men alleen MAAR commentaar levert op officials er grote problemen ontstaan bij organisaties .noem voorbeeld als Hellendoorn 2011 waar een proef moet worden ingekort vanwege gebrek aan officials .

maar kinderen horen daar niet laat dat duidelijk zijn .
Laatst bijgewerkt door john otten op ma maart 19, 2012 10:28, in totaal 1 keer bewerkt.
john otten

Berichtdoor erikjan » ma maart 19, 2012 10:27

misschien een aandachtspuntje voor de veiligheidsauto: controleren wat er allemaal aan hesjes staat bij een post, > aantallen, leeftijden e.d.

maar ja, dat zal wel niet uitvoerbaar zijn, en het is een momentopname...
erikjan

Berichtdoor herman rst » ma maart 19, 2012 10:49

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat jullie nou nooit eens moe worden van deze eeuwige discussie.
Het is ook echt na elke rally hetzelfde liedje. echt jammer want het lijkt mij volkomen onnodig de sfeer te verpesten hier.

Het lijkt elke x wel weer een strijd om wie het belangrijkste is voor deze sport.
kunnen we dan niet gewoon accepteren dat we allemaal gelijk zijn?

zonder officials geen rally!
Zonder publiek geen rally!
zonder pers geen rally!
zonder teams ook geen rally!

zo simpel kan het zijn. we zijn allemaal nodig om deze sport hier in leven te houden en daarbij is een official niks meer of minder dan iemand met een pershesje of iemand uit het publiek.

Ik heb een mooie rally gezien afgelopen weekend en heb eigenlijk alleen maar op punten gestaan waar de officials het goed voor elkaar hadden, en dat mag best eens gezegd worden.

Maar als ik dan hier op het forum lees over een voorval met officials op nagelerweg, valt me wel op dat Een hoop mensen die helemaal niks met die situatie te maken hebben zich aangevallen voelen. Erg jammer.
Ik was er niet bij en kan er niet over oordelen en zal ik dus ook niet doen (al ben ik best wel geschrokken als ik hier lees dat er jonge kinderen in een hesje op de proef zijn)

Je kunt in geen enkele groep mensen over 1 kam scheren, zeker ook officials niet!

Verder vind ik het wel een beetje jammer dat de officials altijd weer even moeten melden wat ze allemaal moeten doen voor die hobby.
Je hoeft het niet te doen, het is je hobby en het is zoals jullie zelf zeggen vrijwillig dus als je het niet leuk vind hoef je het ook niet te doen.

Ik denk dat de meeste rallysport liefhebbers die de moeite nemen om zich hier om het forum aanmelden een aardig idee hebben wat het inhoud om official te zijn en wat er bij komt kijken. dus probeer er gewoon boven te staan en niet iedere keer (in mijn ogen kinderachtig) gaan lopen uitleggen wat jullie allemaal over hebben voor de sport.
Is gewoon niet nodig.

Ik val hier niemand persoonlijk mee aan, in mijn ogen hebben we allemaal een bepaalde liefde voor de zelfde sport en laten we daar gewoon wat moois van maken. leven en laten leven. waar mensen zijn worden fouten gemaakt. dat is nu eenmaal zo en zo zal het ook altijd blijven.
maak elkaar erop attent maar loop elkaar niet af te zeiken.

Laten we met z'n allen gewoon genieten van deze mooie sport in ons land :wink:
Afbeelding
herman rst

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden