OVD Shortrally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor astra driver » za apr 07, 2012 21:08

Is er al iets bekend over de evt. verwondingen.... hoop dat het meevalt :cry:[/quote]

Navi wacht op een scan rijder beetje misselijk[/quote]
Oei dat is niet zo fijn om te horen.... ik wens Saskia veel sterkte
astra driver

Berichtdoor rallybeezer » za apr 07, 2012 21:30

ff een paar plaatjes bij het praatje...ondanks de situatie :?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sterkte voor de bestuurder en de navi... :wink:
rallybeezer

Berichtdoor hans van altena » za apr 07, 2012 21:59

TWENGELTJE schreef:Had je even bij mij moeten komen hans had je die van mij wel kunnen krijgen
Hoorde idd dat het ver lopen was van meerdere toeschouwers
Ja moet je maar official worden, sta je altijd vooraan

Ben bijna 10 jaar official geweest Engelbert ; dan loop je NOG meer ! :lol:
Maar ONNODIG lopen , daar heb ik een hekel aan :evil: Nog erger is het als je niet weet WAAR je heen moet lopen :shock:
Wat info ( er was niks te koop ) maakt het dan NOG erger ! :x
Dus nochmaals ; e.e.a. kan wel beter !!! :roll: :roll: :roll:
hans van altena

Berichtdoor lunteraan » za apr 07, 2012 22:03

zeker weten sterkte voor rijder en navi
ik heb helaas maar 1 proef kunnen bekijken en dat was kp4
heelveel positieve reacties gehoord zo rondom hoe dit georganiseerd is.
mooie proeven, supermooi deelnemersveld (voor een short rally)

alleen een kleine aanmerking (verbetering voor de volgende keer)
het punt waar ik stond (kruisbeekweg klomperweg) bij de start stond maar 1 official?
hoe kan dit, vraag ik me af ik snap dat er eventuele onderbezetting was bij de officials maar hoe kan er 1 official bij de start en splitsing voor de 2de ronde staan op dit punt?
hierdoor ging het gelukkig net niet mis met de fiesta R2? en een astra (ik weet helaas niet meer precies om welke rijders/auto's dit ging :oops: )
omdat er onder bezetting was bji dit punt kon de starter helaas niet goed functioneren om te wachten met het wegrijden van de deelnemers.
gelukkig ging dit bijna altijd goed alleen een paar keer niet
Michel Hendriksen
]
lunteraan

Berichtdoor uw official op stap » zo apr 08, 2012 5:58

Ook ik ben weer in het land der levenden na een heftig dagje als KP coördinator op KP 1, 3 en 5. Waarschijnlijk de snelste proef van Nederland, als het gaat om de tijd van het uitzetten er van en de datum dat hij verreden is. Als je een schitterende proef hebt (jazeker, in de originele route was hij nog veel mooier!!!!) en je komt er een dikke week van te voren er achter dat een heel mooi stuk er absoluut uit moet omdat je anders geen proef hebt (door onwil van bewoners), dan is het een hele zure pil, maar dan moet je wel wat.
Daarom niets anders dan hulde voor de uitzetters die daardoor nachten hebben gehad van hooguit twee uurtjes om naast hun werk ook nog eens hun hobby te hebben.
Je kunt je daarom vast wel voorstellen dat er daarom dingen zijn geweest die wat minder van kwaliteit waren.
En nu neem ik even het kaartje als voorbeeld. Het bevreemdt mij ten zeerste dat ik hier doorgewinterde rallytoeschouwers hoor klagen over dit kaartje. Wil je weten hoe vaak ik op andere rally's geweest ben waar je een kaartje kreeg waar alleen maar een plaats op te ontdekken was en al helemaal niet iets van een straatnaam? En toch kwam ik nagenoeg altijd op de plek waar ik heen wilde.
Maar iedereen is tegenwoordig verwend met zijn stomstom en niemand kijkt er meer op een fatsoenlijke kaart, iets wat bij de standaarduitrusting hoort van een toeschouwer van een evenement wat zich op verschillende plekken afspeelt.
Verder zou ik mijzelf niet laten tegen houden door een bord "Doorgaand Rijverkeer gestremd", want dan weet je dat jij daar moet zijn. Wat mij wel verbaasde is het grote aantal mensen wat zich niks aantrok van het bekende soepbord, het bord wat betekent dat zo'n weg is afgesloten voor alle bestuurders.
Als organisator heb je nu eenmaal te maken met een aantal zaken, zoals rescuewegen die helemaal vrij moeten blijven, met wegen die door andere oorzaken vrij moeten zijn van verkeer. Dat zijn voorwaarden waarvan een vergunning afhankelijk is. En iedereen die dus door zo'n bord heen rijdt staat dus in feite de vergunning van een organisator de grond in te trappen.
En verder wil je als organisator op bepaalde plekken zo min mogelijk publiek hebben, omdat de situatie ter plekke dat eigenlijk niet toestaat. Neem nu bijvoorbeeld de tijdwaarneming. Iedereen ziet de borden staan dat er tijdwaarneming er staat, maar niemand heeft in de gaten dat die ook reageert op de beweging van een toeschouwer die er doorheen komt wandelen.
Neem ik nu de situatie bij de Stopfinish op onze proef. Er waren heel veel mensen die hun auto helemaal op de Meulunterseweg hadden staan. Als ik daar zelf was geweest als toeschouwer en ik zou mijn auto al helemaal daar hebben moeten parkeren in de wetenschap dat het punt waar je staat helemaal aan het eind van Rondkoers af zit, dan was ik zelf al gaan zoeken naar een goed alternatief en dat was er ook. Als je vanaf de Barneveldse kant de Hessenweg op kwam, dan werd je daar keurig door gelaten door de verkeersregelaar ter plekke.
De weg naar de Start werd bewust vrij gehouden van auto's omdat wij graag de deelnemers de mogelijkheid willen geven om ook bij de Start te kunnen komen.
Dan was er ook nog de Rulerweg, het zeer smalle weggetje wat uit kwam op het mooiste punt op het onverhard. Daar waren gewoonweg afspraken met bewoners dat deze weg vrij zou blijven van auto's van toeschouwers. Dat zijn dingen waarvan een vergunning afhankelijk is. Maar daar trekken heel veel mensen zich totaal niks van aan, totdat er zelfs daar een verkeersregelaar ingezet moest worden om de mensen te weren die gewoonweg schijt hebben aan geplaatste borden. Borden waarvan iedere bezitter van een rijbewijs de betekenis moet kennen.
De aantallen infopakketten waren gebaseerd op de aantallen van voorgaande jaren, alleen was er ff geen rekening gehouden met het feit dat er bij buitenproeven nu eenmaal meer info nodig is dan op de proeven die er tot nu toe waren. Absoluut een aandachtspunt voor volgend jaar. En ook mede door het zeer late tijdstip van veranderen vd proef was er niet eens de gelegenheid om een pakket op te sturen, al zou de organisatie die mogelijkheid wel geboden hebben.
Verder duurde het wat erg lang voor er over gegaan kon worden tot een prijsuitreiking. Het was eigenlijk de bedoeling geweest om dit op het podium te doen, maar door de klapper op KP 5 (Ik hoop dat alles ok is met beide coureurs) werd de wedstrijdleiding gedwongen om zowel 5 als 6 neutraal te laten gaan. Daardoor heeft de organisatie heftig om tafel gezeten met de wedstrijdleiding om te komen tot een acceptabele tijd voor de deelnemers die buiten het evenement om, ook nog de belangen hebben in het kampioenschap.
Kortom, er is ook deze keer weer heel veel geleerd en alle punten zullen zeker mee genomen worden naar 2013, waar Wouter Ploeg en Wuf van Ginkel al hebben toegezegd de organisatie weer te ondersteunen. Het gebied leent zich uitermate voor hele mooie proeven, dus wie weet wat er in de toekomst allemaal mogelijk is.
uw official op stap

Berichtdoor BasJBuitendijk » zo apr 08, 2012 8:06

Het gebied leent zich uitermate voor hele mooie proeven, dus wie weet wat er in de toekomst allemaal mogelijk is.

Het was een superrally Rinus; ik heb de hele dag genoten. Je moet natuurlijk wel op tijd zijn en kaart kunnen lezen. Door een goede voorbereiding was ik ruim op tijd op KP 1, heb de auto op 20 meter van het parcours geparkeerd en
heb de hele middag (dus 3 rondes) kunnen filmen op verschillende leuke plekken binnen loopafstand. Tja, een paar kilometer lopen hoort er bij. Ik zet de beelden vandaag of morgen on line. Wat mij betreft proficiat met dit nieuwe evenement en die paar schoonheidsfoutjes horen er gewoon bij. Hulde aan de organisatie en alle vrijwilligers. Volgend jaar laat ik de TAC absoluut weer schieten als het weer samenvalt. We hebben er een schitterende (short) rally bij. Laten we blij zijn!
BasJBuitendijk

Berichtdoor ikkuh_18 » zo apr 08, 2012 8:19

Saskia en henk zijn gister voor controle naar t ziekenhuis gebracht.
Henk mocht al snel naar huis....saskia is naar een reeks fotos ook verlost van de plank en kraag en tot haar grote opluchting het infuus.
Ze moest nog wel een nacht blijven omdat ze erg hoofdpijn had...volgens mij een wekadvies ook...

Gelukkig niets ernstig! Gister nog heel even bij dr geweest in het ziekenhuis, de fotos laten zien vd auto...schrok ze toch wel van...

Ik wil alle officials die bij de start van kp 5 stonden bedanken voor de info!
En ook bedanken voor het bellen van mijn ouders met info!
ikkuh_18

Berichtdoor henk » zo apr 08, 2012 8:55

BasJBuitendijk schreef:
Het gebied leent zich uitermate voor hele mooie proeven, dus wie weet wat er in de toekomst allemaal mogelijk is.

Het was een superrally Rinus; ik heb de hele dag genoten. Je moet natuurlijk wel op tijd zijn en kaart kunnen lezen. Door een goede voorbereiding was ik ruim op tijd op KP 1, heb de auto op 20 meter van het parcours geparkeerd en
heb de hele middag (dus 3 rondes) kunnen filmen op verschillende leuke plekken binnen loopafstand. Tja, een paar kilometer lopen hoort er bij. Ik zet de beelden vandaag of morgen on line. Wat mij betreft proficiat met dit nieuwe evenement en die paar schoonheidsfoutjes horen er gewoon bij. Hulde aan de organisatie en alle vrijwilligers. Volgend jaar laat ik de TAC absoluut weer schieten als het weer samenvalt. We hebben er een schitterende (short) rally bij. Laten we blij zijn!

sluit ik me helemaal bij aan, heb een geweldige dag gehad tot aan het bewuste moment van kp 5....ook namens hier sterkte aan Henk en Saskia met het herstel.
henk

Berichtdoor henk » zo apr 08, 2012 8:59

en wat een gezever over de 0-auto weer zeg....
mag Michel niet zelf bepalen waar hij zijn geld aan uitgeeft?
laten we blij zijn met alles wat er rijdt en bovendien als er werkelijk alleen auto's rally zouden rijden die er echt voor gebouwd zijn dan hadden we maar erg kleine startvelden.....
henk

Berichtdoor Loabarg » zo apr 08, 2012 9:03

hans van altena schreef:
TWENGELTJE schreef:Had je even bij mij moeten komen hans had je die van mij wel kunnen krijgen
Hoorde idd dat het ver lopen was van meerdere toeschouwers
Ja moet je maar official worden, sta je altijd vooraan

Ben bijna 10 jaar official geweest Engelbert ; dan loop je NOG meer ! :lol:
Maar ONNODIG lopen , daar heb ik een hekel aan :evil: Nog erger is het als je niet weet WAAR je heen moet lopen :shock:
Wat info ( er was niks te koop ) maakt het dan NOG erger ! :x
Dus nochmaals ; e.e.a. kan wel beter !!! :roll: :roll: :roll:

Ik denk dat bij Hans de leeftijd een rol gaat spelen :D
Loabarg

Berichtdoor Bartrallyfan » zo apr 08, 2012 9:27

Rinus: We zullen er aan moeten wennen dat de, jonge en met de tijd mee gaande medemens erg verwend is en niet meer zonder "speeltjes"kan.
Vroeger konden we alleen maar thuis bellen, nu kun kom je bijna niemand meer tegen die zonder telefoon de deur verlaat. er zijn mensen die zonder tom tom geen auto meer kunnen rijden. ik denk dat er veel mensen niet eens een landkaart in de auto hebben laat staan dat ze weten hoe ze hem moeten gebruiken! wij gaan altijd zonder tom tom naar op pad (heb er niet eens een) in ons rally groepje kan iedereen kaart lezen, hoe beter de kaart hoe meer mogelijkheden om op een bepaald punt te komen. we hebben heel goede kaartlezers die bij enig gevaar voor file vorming de eerste de beste (zand)weg kiezen voor een alternatieve route naar de kp, en meestal zijn we via die route toch optijd bij de kp zonde in de file te staan terwijl de eerste auto's over de kp komen. Jammer voor hun' maar de tom tom gebruiker staat wel in die file.
Maar ik denk dat organisatoren met de tijd mee moet en ook deze dom dom mensen moet vooezien van goede koordinaten zo dat ze zich door hun speeltje naar de kp laten sturen (of de file in).
Als er maar altijd GOEDE kaarten beschikbaar blijven voor de ouderwetse rallybezoeker :D
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor Holkers » zo apr 08, 2012 9:41

Onzin. Leuk dat je zo super geweldig prima de duper kunt kaartlezen (druip) maar je bent 9 van de 10 keer afhankelijk van de kaart die je mee krijgt. Kun je dan net een straatnaam zien, ben je snel overgeleverd aan de navigatie. Heb je een extra kaart of een goede van de organisatie, kan iedere Klaas Vaak op welk punt dan ook komen, ongeacht leeftijd of super geweldige meesterlijke vermogen om een kaart te lezen. Wil je ergens geen publiek, geef als organisatie een goede kaart waar je aangeeft waar je niet mag komen of haal de toegangsweg van de goede kaart, maar dan zullen slimme mensen met navigatie op hun telefoon misschien deze weg wel vinden....
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Loabarg » zo apr 08, 2012 9:46

Holkers schreef:Onzin. Leuk dat je zo super geweldig prima de duper kunt kaartlezen (druip) maar je bent 9 van de 10 keer afhankelijk van de kaart die je mee krijgt. Kun je dan net een straatnaam zien, ben je snel overgeleverd aan de navigatie. Heb je een extra kaart of een goede van de organisatie, kan iedere Klaas Vaak op welk punt dan ook komen, ongeacht leeftijd of super geweldige meesterlijke vermogen om een kaart te lezen. Wil je ergens geen publiek, geef als organisatie een goede kaart waar je aangeeft waar je niet mag komen of haal de toegangsweg van de goede kaart, maar dan zullen slimme mensen met navigatie op hun telefoon misschien deze weg wel vinden....

En als al deze toeschouwers dan ook nog een keer wat meer willen betalen zullen de info's er beduidend beter uit zien. Dat geeft een organisatie wat meer lucht om dingen goed te doen en dat zal de infopakketten ook ten goede komen.
Loabarg

Berichtdoor Trudie » zo apr 08, 2012 10:23

Loabarg schreef:
Holkers schreef:Onzin. Leuk dat je zo super geweldig prima de duper kunt kaartlezen (druip) maar je bent 9 van de 10 keer afhankelijk van de kaart die je mee krijgt. Kun je dan net een straatnaam zien, ben je snel overgeleverd aan de navigatie. Heb je een extra kaart of een goede van de organisatie, kan iedere Klaas Vaak op welk punt dan ook komen, ongeacht leeftijd of super geweldige meesterlijke vermogen om een kaart te lezen. Wil je ergens geen publiek, geef als organisatie een goede kaart waar je aangeeft waar je niet mag komen of haal de toegangsweg van de goede kaart, maar dan zullen slimme mensen met navigatie op hun telefoon misschien deze weg wel vinden....

En als al deze toeschouwers dan ook nog een keer wat meer willen betalen zullen de info's er beduidend beter uit zien. Dat geeft een organisatie wat meer lucht om dingen goed te doen en dat zal de infopakketten ook ten goede komen.

juist dat vind ik ook, en wat ik gewoon niet snap dat is het feit dat de gene die het pakketje maakt of er verantwooordelijk voor is dit toch ook ziet en moet denken dat kunnen we zo niet aanbieden en dat moet anders.
Trudie

Berichtdoor Harry37 » zo apr 08, 2012 10:23

Wij hebben een prima rally gehad, kaart was niet super maar was prima te doen.
Zelfs met een beetje hulp van de tomtom op de punten gekomen die we wilden zien.
Jammer dat KP2, 4 en 6 geen rondkours was, en dat daar geen duidelijke info van was.
Mooi deelnemersveld en dito wagens. Wij hebben ons prima geamuseerd.
Volgend jaar zijn we weer van de partij.

Gr, Harry
Harry37

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden