Er zijn landen waar het wel kan

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Er zijn landen waar het wel kan

Berichtdoor StevenK » zo jul 25, 2004 20:57

Van pitstop.tv:
Na de laatste proef werd Van Parijs nog uit koers gehaald. Hij had zijn transmissie gebroken en kreeg op de "liaison" assistentie van een paar van zijn mecaniciens. Dat gebeurde voor de neus van enkele leden van de Franse federatie, die meteen het reglement strikt toepasten. Illegale assistentie en dus diskwalificatie.
StevenK
Site Admin

Re: Er zijn landen waar het wel kan

Berichtdoor nkroeze » zo jul 25, 2004 21:18

In Nederland an sich kan dit ook gewoon hoor!
Zuiderzeesprint van een paar jaar geleden en een zekere Golf 4.....
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor kraats » zo jul 25, 2004 21:58

.............Franse federatie, die meteen het reglement strikt toepasten. Illegale assistentie en dus diskwalificatie.[/quote]
======================
Ach ja waarom zou je reglementen niet toepassen als je ze toch hebt?

Het verbaasd mij toch ten zeerste dat iedereen er zo makkelijk overheen stapt, dat hier de regels schijnbaar alleen gelden boven een bepaald startnummer.....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Re: Re: Er zijn landen waar het wel kan

Berichtdoor MaxHuyse » ma jul 26, 2004 20:04

Kraats wrote:
Ach ja waarom zou je reglementen niet toepassen als je ze toch hebt?

Het verbaasd mij toch ten zeerste dat iedereen er zo makkelijk overheen stapt, dat hier de regels schijnbaar alleen gelden boven een bepaald startnummer.....

Of als er actief gemeten moet worden: onder een bepaald startnummer...

(Zomaar een vraagteken; geen moddergooien!)
MaxHuyse

Berichtdoor Evo wrc » ma jul 26, 2004 21:41

Ik kan jullie ook melden dat er in de BHV ook aangifte is gedaan van illegale assistentie van één van de wagens uit de top-20 op zaterdagavond. Volgens mij werd er aan deze aangifte echter geen gevolg gegeven en mocht de deelnemer in kwestie gewoon verder rijden.

Evo WRC
Evo wrc

Berichtdoor kraats » ma jul 26, 2004 22:38

Evo wrc wrote:
Ik kan jullie ook melden dat er in de BHV ook aangifte is gedaan van illegale assistentie van één van de wagens uit de top-20 op zaterdagavond. Volgens mij werd er aan deze aangifte echter geen gevolg gegeven en mocht de deelnemer in kwestie gewoon verder rijden.

Evo WRC

=====================
1?? ?? ??
Hmm beetje slechte visie van degene die aangifte heeft gedaan.... Ook selectief?

Vandaag op verzoek een aantal onboard beelden van verschillende rijders mogen aanschouwen en na het zien van alle proeven kan ik gewoon zeggen dat het nergens op lijkt wat betreft de neutralisatie van diverse proeven. Alle proeven, alle, waren goed te rijden .... zelfs met een FWD of een RWD, dus wat is er loos? Ik weet niet wie er verantwoordelijk is voor dit soort belachelijke besluiten, maar zeker is wel dat diegene niet capabel is voor zijn taak.

Wanneer de rijders vinden dat dit niet kan zullen die toch wat moeten ondernemen, maarja als ik al zie hoe die braafjes 2 uur staan te wachten voor een documenten controle (uitzondering daargelaten) zullen die wel onder druk staan. Net zoiets als bij een TK door bepaalde personen.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor nkroeze » di jul 27, 2004 9:27

Wat moet je anders dan bij een DoCu?

Weglopen omdat het te lang duurt????

Nou mag je me DAT wel eens vertellen Theo.
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Re: Re: Re: Er zijn landen waar het wel kan

Berichtdoor StevenK » di jul 27, 2004 10:00

Kraats wrote:
Vandaag op verzoek een aantal onboard beelden van verschillende rijders mogen aanschouwen en na het zien van alle proeven kan ik gewoon zeggen dat het nergens op lijkt wat betreft de neutralisatie van diverse proeven. Alle proeven, alle, waren goed te rijden .... zelfs met een FWD of een RWD, dus wat is er loos? Ik weet niet wie er verantwoordelijk is voor dit soort belachelijke besluiten, maar zeker is wel dat diegene niet capabel is voor zijn taak.

Jan 8X heeft toch al aangegeven dat die neutralisering vanwege de illegale bandenwissels was, niet vanwege het weer ?

Of heb ik dat nu verkeerd begrepen ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor pipo » di jul 27, 2004 11:55

Als er illegaal banden worden gewisseld moeten de officials dit constateren en uit koers bijgevolg !wie anuleert nu een proef daarom !!!
pipo

Berichtdoor bugs » di jul 27, 2004 13:37

pipo wrote:
Als er illegaal banden worden gewisseld moeten de officials dit constateren en uit koers bijgevolg !wie anuleert nu een proef daarom !!!

hollanders!!!
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs

Berichtdoor Franky » di jul 27, 2004 13:49

Mooie methode is dat.
Als ik als top 10 equipe dus verkeerde banden heb ga ik ze gewoon wisselen zodat de proef lekker geneutraliseerd word.

Ik schaam me rot.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Martijn_Braat » di jul 27, 2004 15:51

Er waren toch een aantal beroeps-bestendige rapporten gemaakt van equipes die illegaal hebben gewisseld. Waarom doen ze daar niks mee. Natuurlijk komen er dan nog een aantal equipes goed weg die ook hebben gewisseld.
Maar dit is altijd nog veel beter dan het op deze manier bestraffen van de equipes die wel een goede keuze hebben gemaakt, door op safe te gaan of door een geweldig weersinzicht. Probeer dit eens uit te leggen aan de jongens van het RomaRallyTeam. Proberen met regenbanden onder de Kadett een goede tijd neer te zetten op Klein Zundert met als tragisch gevolg dat ze er af gaan. Kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar dan gvd achteraf horen dat alles voor niks is geweest.
Ik ken de regels niet maar kan me nauwlijks voorstellen dat achteraf neutralisren, naar eigen inzicht, zomaar mag.
[url]http://i2.ytimg.com/vi/9Z45svvy_lU/default.jpg[url
Martijn_Braat

Berichtdoor StevenK » di jul 27, 2004 17:13

Toivonen wrote:
Er waren toch een aantal beroeps-bestendige rapporten gemaakt van equipes die illegaal hebben gewisseld. Waarom doen ze daar niks mee. Natuurlijk komen er dan nog een aantal equipes goed weg die ook hebben gewisseld.

Ik heb uit het verhaal van Jan8X begrepen dat als ze de proef geneutraliseerd hebben om het voordeel van de 'wisselaars' die betrapt zijn weg te nemen.

En die redenatie kan ik goed volgen. Want als je de helft uitsluit omdat zij te opzichtig gewisseld hebben en de andere helft niet, dan geef je alleen maar de boodschap af dat 'illegaal wisselen mag, als niemand het ziet.'

Maar wat ik vooral jammer vind is het erop lijkt dat wanneer een mindere equipe dit soort overtredingen pleegt, er wel diskwalificatie volgt. Zo was er eens een deelnemer in de waalhaven die door een andere deelnemer van de finish naar de service werd gesleept. Daar volgde wel diskwalificatie.

Maar dit is altijd nog veel beter dan het op deze manier bestraffen van de equipes die wel een goede keuze hebben gemaakt, door op safe te gaan of door een geweldig weersinzicht. Probeer dit eens uit te leggen aan de jongens van het RomaRallyTeam. Proberen met regenbanden onder de Kadett een goede tijd neer te zetten op Klein Zundert met als tragisch gevolg dat ze er af gaan. Kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar dan gvd achteraf horen dat alles voor niks is geweest.

Ik ken de regels niet maar kan me nauwlijks voorstellen dat achteraf neutralisren, naar eigen inzicht, zomaar mag.

Uit het persbericht van Jan de Winkel/Renault Sport begrijp ik dat het ook niet mag en dat de sportcommissarissen de teams weliswaar gelijk gaven, maar dat ze alleen gelijk konden krijgen bij een CAR zaak. Ook de regels inzake geblokkeerde en geneutraliseerde proeven bieden volgens mij geen ruimte voor een neutralisatie achteraf.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Martijn_Braat » di jul 27, 2004 18:48

en deze:
Neutraliseer de kp waardoor degene die hebben gewisseld maar niet zijn betrapt hier geen voordeel uit halen.
En diskwalificeer degene die wel zijn betrapt.
[url]http://i2.ytimg.com/vi/9Z45svvy_lU/default.jpg[url
Martijn_Braat

Berichtdoor nkroeze » di jul 27, 2004 19:09

Toivonen wrote:
en deze:
Neutraliseer de kp waardoor degene die hebben gewisseld maar niet zijn betrapt hier geen voordeel uit halen.
En diskwalificeer degene die wel zijn betrapt.

En hoe denk je te zien dat iemand wel gewisseld heeft maar niet betrapt is? Bijvoorbeeld Jan de W. had 2 reserve banden bij zich, om bij regen de voorwielen van profiel te kunnen voorzien.....
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl