Nieuws en geruchten 2013

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jacco Hartog » ma jan 21, 2013 14:58

Nou... Sulingerland gaat het ook niet gebeuren.

Eigenlijk alle 1 dag evenementen hoeft van mij niet.
Of het moet z'n mooie wedstrijd zijn....

Ik zou zeggen we gaan starten met Wallonie, ELE, GTC en Hellendoorn.
Of een sponsor en/of iemand anders moet mij gaan overhalen ze toch te rijden... ;-)
Eigen Bedrijf: StreetXclusivE.com
Opbouw RallyAuto: Hartog Rallysport
Jacco Hartog

Berichtdoor MartijnB » ma jan 21, 2013 20:39

Dan ben je toch een uitzondering Jacco...

Tegenwoordig willen veel rijders juist graag terug na 1 dags evenementen das stukken beter voor het budget wat momenteel er is.

Ben ik toch wel benieuwd waarom jij dan graag 2 of meerdaagse evenementen wil.

Jij hebt wel een groter budget?
MartijnB

Berichtdoor TWENGELTJE » ma jan 21, 2013 22:19

Als hij een groter budget had reed hij alles wel maar hij zal wel een slowstarter zijn en heeft de eerste dag nodig om op gang te komen
TWENGELTJE

Berichtdoor rallystarter » ma jan 21, 2013 22:52

ik kan mij iets indenken met jacco. afgelopen jaar heb ik de exotic gereden wat ook een 1 dags evenement is maar service tijden van 10 minuten is echt kort, gelukkig had ik 5 man rond de auto lopen maar het blijft krap. als rijder kun je net een broodje naar binnen schuiven. een twee daags evenement heeft voordelen en nadelen. De kosten zijn wat hoger maar een goedkoop hotelletje is bijna altijd te vinden.
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter

Berichtdoor Jacco Hartog » di jan 22, 2013 8:15

Idd... die 10 en 20 minuten service vind in ook niets...

Maar waarom alles in een dag stoppen?

Zoveel kost het niet meer hoor.
Ander moet je het hele circus ook mee gaan nemen voor naar 1 dag
Die extra dagen kosten alleen maar extra overnachtingen.

Maar denk maar niet dat ik een groot budget heb....

Ik geniet graag lang van een rally weekend, en 1 dag is zo over...
Een opzet als een WRC wedstrijd vind ik super.
(Als ik er met de Astra mocht rijden deed ik dat dan ook gelijk)

Daarom vind ik Wallonië ook leuk om te rijden.
Mooie proeven en 3 dagen Rally, mooi service terrein midden in het centrum. en een showstart op de Citadell.

Weekend ervoor verkennen, en dan vrijdag, zaterdag en zondag rijden.
Ik doe er liever 3 zo.... dan 8 op 1 dag rijden.

Firc wedstrijden vind ik daar in tegen, weer helemaal niets....

Iedereen zijn ding natuurlijk, maar dit vind ik dan hè.
En heb er Plezier in, binnenkort mijn 50e rally.
I did it... en andere dromen er alleen maar van.
Jacco Hartog

Berichtdoor Daan » di jan 22, 2013 17:43

rallystarter schreef:ik kan mij iets indenken met jacco. afgelopen jaar heb ik de exotic gereden wat ook een 1 dags evenement is maar service tijden van 10 minuten is echt kort, gelukkig had ik 5 man rond de auto lopen maar het blijft krap. als rijder kun je net een broodje naar binnen schuiven. een twee daags evenement heeft voordelen en nadelen. De kosten zijn wat hoger maar een goedkoop hotelletje is bijna altijd te vinden.

na altijd alleen maar te lezen nu toch eens een keer een reactie van mij.

10 minuten kort? Zelf heb ik het (helaas) nooit mee mogen maken.
Vroeger was er geen vaste service plek dan had het service team zijn "eigen wedstrijd". Ze moesten zorgen dat ze voor de rallyauto bij de finish van de volgende proef waren om dan even een paar minuten aan de auto te mogen sleutelen (ergens in een berm of iets dergelijks). Sorry dat ik het zeg maar als je met 5 man aan je auto kunt werken en je vind 10 minuten te kort moet je dan niet verkassen naar het circuit?????
Daan

Berichtdoor henk 400rr » di jan 22, 2013 17:46

Daar is de service tijd nog korter :wink: 5 seconden is al lang :lol:
henk 400rr

Berichtdoor antoine » di jan 22, 2013 19:15

Vroeger was alles beter en mooier :D
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Mark Verhoeven » di jan 22, 2013 19:47

Daan schreef:na altijd alleen maar te lezen nu toch eens een keer een reactie van mij.

Vroeger was er geen vaste service plek dan had het service team zijn "eigen wedstrijd". Ze moesten zorgen dat ze voor de rallyauto bij de finish van de volgende proef waren om dan even een paar minuten aan de auto te mogen sleutelen (ergens in een berm of iets dergelijks). Sorry dat ik het zeg maar als je met 5 man aan je auto kunt werken en je vind 10 minuten te kort moet je dan niet verkassen naar het circuit?????

Tuurlijk, vroeger had je tussen iedere proef een service die 5 - 10 minuten duurde en het was inderdaad meestal ergens in de berm. Heb vele rally's gereden op die manier. Maar tegenwoordig is dit niet meer het geval en als Jacco en Mark het prettig vinden om een langere servicetijd te hebben en ze hebben de keuze, waarom zouden ze dan niet de wedstrijden kiezen die ze prettig vinden?

Als ik nog/weer zou rijden zou ik ook wedstrijden uitzoeken die ik prettig vind. Persoonlijk vond ik ook het "afzien" van vroeger mooier, maar dat is niet meer en komt ook niet meer.
Mark Verhoeven

Berichtdoor rallystarter » di jan 22, 2013 21:26

ik heb graag dat mijn monteurs de gehele auto kunnen nakijken. en de 5 man waren ook 2 die voor de eerste keer mee waren. er moet in mijn ogen veel gebeuren bij een service aangezien ik het voor de lol doe en savonds weer graag in mijn eigen bed kan liggen en de auto zelf op de trailer kan rijden.
en net wat jacco zegt, het is leuk een heel weekend met het rijden bezig te zijn, daarvoor sta je weken elke vrije avond te sleutelen. en als het dan na 1 dag over is heb je er minder plezier van.

en verder zoals jacco zegt, anderen dromen ervan, i did it.
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

rallystarter

Berichtdoor MartijnB » di jan 22, 2013 22:31

Als je veiligheid je zo dierbaar is Mark

Begin dan eerst eens met je kooi. Die staat volledig scheef in je auto
En je stoel bevestiging.

Stoelen met bouten dwars door de bodem en onder de bodem een paar carosserie ringen is echt een NO GO qua veiligheid.

En dan ook nog van die low budget buizenframe stoelen.

En op een nieuw gebouwde auto gebruikte oude remschijven en blokken zetten waar je helemaal niets vanaf weet getuigd ook niet echt zaken betreft veiligheid. Die dan vervolgens door midden breken na een paar proeven.
Een hoofdstroom kabel door een open geboord gat door je schutbord voeren zonder doorvoerrubber welke vervolgens doorslijt

Sorry maar als je veiligheid zo belangrijk vind begin dan eerst daar eens mee alvoren je zoveel service tijd nodig hebt voor je veiligheid.
MartijnB

Berichtdoor rallystarter » di jan 22, 2013 23:30

Dat duurde lang martijn

rallystarter

Berichtdoor lennartrallypower » wo jan 23, 2013 0:43

tja als zo is wat Martijn zegt heeft die dus echt wel een punt. dat niet echt veilig is. het kan maar veilig is het niet vooral hoofdstroom kabel voor zelfde gehad had zowel jij als je navi. onder stroom kunnen komen te staan. en dat had veel gevolgen kunnen hebben.of stoel die eens los komt tijdens een klap. of gewoon door trilling die zeker wel los komen op een rally auto. snap de knaf ook niet dat niet beter na rally auto word gekeken voor die zijn eerste rally rijd
lennartrallypower

Berichtdoor henk 400rr » wo jan 23, 2013 1:59

"Dan hebben ze dat gemist"

(std. opmerking)
henk 400rr

Berichtdoor Jacco Hartog » wo jan 23, 2013 9:17

MartijnB schreef:Als je veiligheid je zo dierbaar is Mark

Begin dan eerst eens met je kooi. Die staat volledig scheef in je auto
En je stoel bevestiging.

Stoelen met bouten dwars door de bodem en onder de bodem een paar carosserie ringen is echt een NO GO qua veiligheid.

En dan ook nog van die low budget buizenframe stoelen.

En op een nieuw gebouwde auto gebruikte oude remschijven en blokken zetten waar je helemaal niets vanaf weet getuigd ook niet echt zaken betreft veiligheid. Die dan vervolgens door midden breken na een paar proeven.
Een hoofdstroom kabel door een open geboord gat door je schutbord voeren zonder doorvoerrubber welke vervolgens doorslijt

Sorry maar als je veiligheid zo belangrijk vind begin dan eerst daar eens mee alvoren je zoveel service tijd nodig hebt voor je veiligheid.

Zo zijn er toch veel meer auto`s... Martijn.
Er zijn veel meer auto`s waar ik zelf niet een rally mee zal gaan rijden.

Maar dat is weer een hele ander discussie....
(en daarbij vind ik dat je adviezen over Mark zijn rallyauto beter via PB kan doen...
iemand auto afzeiken op een forum is makkelijk of het nu wel of niet goed bedoeld van je is)

Mijn team heeft met een beetje hulp van buitenaf afgelopen Exotic green ook een achteras moeten vernieuwen in de 10 service....
Kan best hoor..... maar tijd om alles te controleren is er zeker niet.
Dus moet je best vertrouwen hebben in je team hebben.
Want even later rij je zelf wel weer vol over de proeven.
En mensen... kunnen toch fouten maken.

in 10 minuten is mijn bal gehakt en cola ook niet gezakt....
En komt die de hele proef erna omhoog. ;-)
Want z'n een goede catering was er vroeger ook niet, maar nu wel.

Vroeger is verleden tijd, en Rally is nog steeds Rally....
Al zal het nooit meer zo zijn als vroeger. R.I.P.
Jacco Hartog

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden