Nieuws en geruchten 2013

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Codieo » do feb 07, 2013 16:58

Klinkt indrukwekkend.

Wel een vraag die gelijk bij me opkomt (zonder een azijnzeiker te zijn ;-)), we krijgen 1 weekend een mega wedstrijd met wellicht een paar internationale namen, maar we verliezen daar wel 2 top wedstrijden mee.

Het NL-kampioenschap verliest daarmee ook het laaste beetje waarde.

Maar positief afsluiten, wel super dat er mensen zijn die vooruit willen en met zulke initiatieven komen!!!!
Codieo

Berichtdoor briljant » do feb 07, 2013 18:35

Het is wel de bedoeling dat dit evenement erbij komt.
Dus alle andere evenementen blijven bestaan. :roll:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Lejan » do feb 07, 2013 18:35

een beetje beter lezen Remco .

Berto schreef:De organisatoren van de drie rally’s uit het oosten van het land zijn van mening dat er jaarlijks weer een groot rally-evenement van internationale allure en ambitie op de Nederlandse autosportkalender moet staan. Zij gaan kijken of het mogelijk is dat te realiseren.Zonder dat de eigen belangen van de Vechtdalrally en die van de Euregio Rally hierbij in het geding komen zal de Hellendoorn Rally aan de basis staan van dit plan. Door met de gezamenlijke kennis binnen de organisaties de krachten te bundelen hopen zij dat doel te bereiken.
Lejan

Berichtdoor scoobyfreak04 » do feb 07, 2013 20:07

jos kerremans schreef:
MartijnB schreef:Tenzij je een korte bak hebt wat wel te verwachten is.

Een WRC is een fabrieksgebouwde rallyauto. Dit blijft een zelfbouw ding.

Een WRC zal altijd wel sneller blijven.

Weet je dat zeker ?? http://www.youtube.com/watch?v=QD93CPxEDHI
Waar deze nissan het voetje licht om niet van de baan te schuiven kan een wrc vlot doorgaan. Een wrc kan ook veel later remmen en zal wel rapper optrekken ook.

Je kan het een beetje vergelijken met een porsche GT3. op papier is deze ook veel sneller an een wrc. ;)
scoobyfreak04

Berichtdoor Mark Verhoeven » do feb 07, 2013 23:42

scoobyfreak04 schreef:
jos kerremans schreef:
MartijnB schreef:Tenzij je een korte bak hebt wat wel te verwachten is.

Een WRC is een fabrieksgebouwde rallyauto. Dit blijft een zelfbouw ding.

Een WRC zal altijd wel sneller blijven.

Weet je dat zeker ?? http://www.youtube.com/watch?v=QD93CPxEDHI
Waar deze nissan het voetje licht om niet van de baan te schuiven kan een wrc vlot doorgaan. Een wrc kan ook veel later remmen en zal wel rapper optrekken ook.

Je kan het een beetje vergelijken met een porsche GT3. op papier is deze ook veel sneller an een wrc. ;)

Ligt niet zozeer aan de Nissan dat er (te) vaak gelift wordt... :wink: Er is maar 1 bocht waar die redelijk op de limiet zit. Maar goed, dat er met ca. 1500 kg gewicht eerder geremd moet worden dan met ca. 1200 kg gewicht, dat is duidelijk.

Maar deze auto mag alleen maar deelnemen in landen waar VEEL vrijheid is en dat is in ieder geval niet in onze directe omgeving.
Mark Verhoeven

Heb je hem weer....

Berichtdoor Starkoo » vr feb 08, 2013 1:25

briljant schreef:Het is wel de bedoeling dat dit evenement erbij komt.
Dus alle andere evenementen blijven bestaan. :roll:

Ga dan ook kijken naar b.v oudere rally proefen van wel eer, o.a de hellendoorn proefen bij Markelo en Neede...., zullen ze zeggen hem je hem weer met die oude proefen, maar met oudere proefen maak je toch een betere nieuwe rally, dan heb je misschien 3 of 4 andere proefen dan b.v alleen maar proefen uit de hengelo, hellendoorn en vechtdaal, naam mijn mening ga de leukste proefen gebruiken van alle 3 rally's plus de oude hellendoorn proefen dan heb je toch weer een soort nieuw rally event dat wel goed is voor de europese kalender!

(oude hellendoorn proefen Markelo en Neede overbruggen de hellendoorn en de hengelo rally goed!)

Alleen klagen nu al mensen dat ze om moeten rijden vanwege de rally's vraag me af als je 2 keer in jaar een proef gaat rijden op verschilden data's of dan de gewone mens het wel accepteert. Hoop het wel!

Alleen is de vraag om mensen buiten de organisatie's mee mogen denken, ik zou het best wel willen.
Starkoo

Berichtdoor briljant » vr feb 08, 2013 2:00

mee denken mag altijd.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Mark Wielens » vr feb 08, 2013 8:57

briljant schreef:mee denken mag altijd.

Bastiaan.....mee helpen toch ook....:)

groetjes Mark.
Mark Wielens

Berichtdoor Sjeik1981 » vr feb 08, 2013 10:34

Ga daar wel vanuit ja.
Sjeik1981

Berichtdoor official No. 27768 » vr feb 08, 2013 13:17

Het ERC naar Nederland :?:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor WRC fan » vr feb 08, 2013 14:41

Goed nieuws! Ik denk echt dat zoiets mogelijk is als er goed wordt samengewerkt en de gemeenten (en misschien de provincie) een beetje meewerken. Ik denk trouwens wel dat er heel goed gekeken moet worden naar de identiteit van de rally die er mogelijk komt. Zo'n proef als die bij Rijssen is natuurlijk heel leuk voor de Nederlandse rallyrijders, maar die ga je niet in een internationale rally stoppen.
WRC fan

Berichtdoor Berto » vr feb 08, 2013 23:32

WRC fan schreef:.................... Zo'n proef als die bij Rijssen is natuurlijk heel leuk voor de Nederlandse rallyrijders, maar die ga je niet in een internationale rally stoppen.

Er wordt serieus bekeken hoe het eruit zal komen te zien.
We gaan niet over 1 nacht ijs.
Laten we vooral tijdens deze periode van inventariseren en proberen alle neuzen dezelfde kant op te krijgen niet teveel op voorhand commentaar geven over wat er wel en niet zou moeten.

Er zijn kundige mensen mee bezig die heus wel weten hoe het spelletje werkt.
We staan natuurlijk wel open voor opbouwende kritiek/ informatie
De bedoeling is er een mooi evenement van te maken, goed voor de Nederlandse rallysport en leuk voor het publiek en de rijders.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor WRC fan » za feb 09, 2013 0:31

Het is absoluut geen kritiek. Ik bedoel alleen dat de rally wel een eigen karakter moet krijgen. Dat het een aanvulling is op een internationaal kampioenschap. Dat er in Nederland van die stukken onverhard in worden gegooid, is leuk voor de Nederlandse rijders. Maar je om dat nou een IRC rijder voor te schotelen. Dat onverhard stelt niks voor als je het vergelijkt met gravel rally's. Een technische asfalt rally kan daarentegen wel een aanvulling zijn op een internationale kampioenschap, denk ik. Dat is wat ik met mijn opmerking bedoelde. Voor de rest kan ik jullie alleen maar heel veel succes wensen en hopen dat dit mooie initiatief werkelijkheid wordt.
WRC fan

Berichtdoor Sjeik1981 » za feb 09, 2013 8:56

Je hebt het over de identiteit, dat is toch eigenlijk een eigen identiteit. Die dikke zandwegen kom je niet snel ergens tegen. Juist een proef als Rijssen geeft een manche de charme die het verdiend. Denk alleen dat de heren coureurs hier anders over zullen denken. Over wat voor een tijdspanne moeten we denken eigenlijk om een (ERC/IRC) manche naar Nederland te halen, 2 jaar?
Sjeik1981

Berichtdoor MartijnB » za feb 09, 2013 10:41

WRC fan schreef:Het is absoluut geen kritiek. Ik bedoel alleen dat de rally wel een eigen karakter moet krijgen. Dat het een aanvulling is op een internationaal kampioenschap. Dat er in Nederland van die stukken onverhard in worden gegooid, is leuk voor de Nederlandse rijders. Maar je om dat nou een IRC rijder voor te schotelen. Dat onverhard stelt niks voor als je het vergelijkt met gravel rally's. Een technische asfalt rally kan daarentegen wel een aanvulling zijn op een internationale kampioenschap, denk ik. Dat is wat ik met mijn opmerking bedoelde. Voor de rest kan ik jullie alleen maar heel veel succes wensen en hopen dat dit mooie initiatief werkelijkheid wordt.

Het onverhard hier in vergelijking met gravel wedstrijden stelt eerder wel wat voor. Onverhard hier is meer een auto sloper dan een gravel proef.
Hier hebben we ook niet echt gravel enkel zand. Wat na een paar wrc s en evo s al snel veranderd in een mulle zandbak.

Wat dan al snel een genre krijgt van autocross baan
MartijnB

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden