Ton van Spanje wrote:
David,
Ik heb ook graag wat te lachen. Maar als je dan bedenkt dat er tijdens Hulst 2003 de servicejongens van een van de teams uit Erp 's nachts werden ingebouwd door een ander team en die jongens dan ook nog allerlei scheldkannonades naar hun hoofd krijgen, dan vindt ik dat niet om te lachen.
Vooral niet omdat die jongens gewoon hun hobby uitoefenen. Ik vond dat toen uiterst kinderachtig om die servicejongens persoonlijk de dupe te laten worden van een hetze die tegen anderen speelt.
Ik dacht dat ik een redelijk gevoel voor humor had, maar dat ging mij toen mijlen te ver.
Als we het vandaag dan over (on)sportiviteit hebben is dit ook wel weer een schrijnend voorbeeld.
Ben er zelf niet bijgeweest. Heb het pas zelfs na de rally gehoord. Ken er verschillende versies van. Maar goed schelden op een rally vind ik sowieso geen reclame, ronduit asociaal. Ik geef je gelijk. Dr zijn bij ons team ook enkele harde woorden over gevallen, want dit gesodemieter heb ik als rijder van dat team geen zin in.
Wat ik eigenlijk met dat "lachen" bedoel:
Kijk jij hebt het nu over 1 incident. Maar zeg nou zelf. Altijd roepen dat er een hetze is en dat ze onschuldig zijn etc etc, maar ze worden wel steeds gepakt...
Ik heb echt niks tegen bijvelds. Lijkt mij persoonlijk hele aardige jongen die echt wel een pot kan sturen. En Pa Bijvelds ook. Volg ze al vanaf dat ie begon in de nissan sunny.
Ik vind het gewoon ontzettend jammer dat er bewust (zowieso dom) danwel onbewust (slim is dan ook niet het juiste woord als je steeds wéér wordt gepakt) dingen niet kloppen.
In de kartsport was er vroeger ook een soort hetze tegen ene keurslager uit Meppel, die alles op een gegeven moment eruit reed. Maar die zorgde er gewoon voor dat ze t spul voor elkaar hadden.
Ik herken t en daarom discussieer ik mee.
[Edited by David Westenbrink on 10-19-2004 at 02:16 PM GMT]
[Edited by David Westenbrink on 10-19-2004 at 02:18 PM GMT]