Kampioenschappen 2005

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Kampioenschappen 2005

Berichtdoor StevenK » vr nov 26, 2004 14:10

Op knafrallysport.nl staat het eea.

Meest opvallende vind ik toch wel dat er nu reeds besloten is dat er in het zowel het rally- als het sprintkampioenschap een apart S1600 kampioenschap komt.

Tenzij er informatie bekend over een toevloed aan S1600's, vind ik toch een rijkelijk enthousiaste insteek :)
StevenK
Site Admin

Re: Kampioenschappen 2005

Berichtdoor Wout de Klerk » vr nov 26, 2004 14:20

StevenK schreef:Op knafrallysport.nl staat het eea.

Meest opvallende vind ik toch wel dat er nu reeds besloten is dat er in het zowel het rally- als het sprintkampioenschap een apart S1600 kampioenschap komt.

Tenzij er informatie bekend over een toevloed aan S1600's, vind ik toch een rijkelijk enthousiaste insteek :)

gelijk een beker voor Jan? :D
Wout de Klerk

Berichtdoor StevenK » vr nov 26, 2004 14:58

Wout de Klerk schreef:

Ja, maar hoe doen ze dat dan logistiek ? Hoe moet 'ie ooit 6 sprints en 6 rally's rijden :D
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Wout de Klerk » vr nov 26, 2004 15:15

Ik heb wel begrepen dat er organisaties van de rally's in het Hypohuis zijn die bang zijn dat zij buiten de boot vallen ( 6 wedstrijden tellen mee), dus de laatste 2 krijgen het hierdoor mogelijk moeilijk.
Nu zijn ze van plan dat je gesloten van te voren aan moet geven voor welke 6 wedstrijden je de punten wil scoren, dit zijn natuurlijk altijde de 4 1.5 coeff. wedstrijden, dus de 1 coeff. organisatoren kunnen alvast minder inschrijvers verwachten.

Het lijkt mij in dit opzicht eerlijker dat je bij de inschrijving van het kampioenschap direct een bedrag van bijvoorbeeld 4000 euri betaald, en daarmee direct het inschijfgeld voor alle 8 de wedstrijden hebt voldaan, en dat dit verdeeld wordt over de 8 organisaties, zodat zij weten dat er in ieder geval een basisbedrag binnenkomt.

Verder ben ik het er niet mee eens dat je van te voren moet aangeven met welke wedstrijden je je punten wil gaan scoren, want als je er uitvalt, ben je klaar voor je kampioenschap, en nu niet zeuren dat het bij de sport hoort, want als je op 75% gaat rijden maak je normaal geen kans, en dan kun je nu kampioen worden, en dat is toch wedstrijd vervalsing vind ik.

Zo, kom maar op!
Wout de Klerk

Berichtdoor Wout de Klerk » vr nov 26, 2004 15:15

StevenK schreef:
Wout de Klerk schreef:

Ja, maar hoe doen ze dat dan logistiek ? Hoe moet 'ie ooit 6 sprints en 6 rally's rijden :D

sorry, gelijk 1 beker, dus.
Wout de Klerk

Berichtdoor StevenK » vr nov 26, 2004 15:43

Wout de Klerk schreef:Ik heb wel begrepen dat er organisaties van de rally's in het Hypohuis zijn die bang zijn dat zij buiten de boot vallen ( 6 wedstrijden tellen mee), dus de laatste 2 krijgen het hierdoor mogelijk moeilijk.
Nu zijn ze van plan dat je gesloten van te voren aan moet geven voor welke 6 wedstrijden je de punten wil scoren, dit zijn natuurlijk altijde de 4 1.5 coeff. wedstrijden, dus de 1 coeff. organisatoren kunnen alvast minder inschrijvers verwachten.

Het lijkt mij in dit opzicht eerlijker dat je bij de inschrijving van het kampioenschap direct een bedrag van bijvoorbeeld 4000 euri betaald, en daarmee direct het inschijfgeld voor alle 8 de wedstrijden hebt voldaan, en dat dit verdeeld wordt over de 8 organisaties, zodat zij weten dat er in ieder geval een basisbedrag binnenkomt.

Verder ben ik het er niet mee eens dat je van te voren moet aangeven met welke wedstrijden je je punten wil gaan scoren, want als je er uitvalt, ben je klaar voor je kampioenschap, en nu niet zeuren dat het bij de sport hoort, want als je op 75% gaat rijden maak je normaal geen kans, en dan kun je nu kampioen worden, en dat is toch wedstrijd vervalsing vind ik.

Zo, kom maar op!

Kunnen ze dan niet beter drie kampioenschappen maken: Divisie 1: 6 grote wedstrijden, alle resultaten tellen, geen coëffidingen, geen schrappers
Divisie 2: short-rally's en langere sprints
Divisie 3: 4 of 5 industrieterrein-sprints voor de beginners.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor David Westenbrink » vr nov 26, 2004 16:50

IK ben trouwens benieuwd naar de motivatie van de knaf mensen uit met betrekking tot hun puntensysteem. Wat is daarover gezegd?

Als ze beginnen over een Super1600 kampioenschap, laat ze eerst dan eens kijken of er uberhaupt een kampioenschap mogelijk is, volgens mij geldt voor een klassekampioenschap een minimum aantal deelnemers.

------------------------------------------------

Ook een goed punt -> de extra reclame beperken tot onder het startnummer! Dit begon nog al eens uit de hand te lopen. Stickers werden steeds groter. En dan nog een van die papieren gevallen. een ramp om eraf te halen
Laatst bijgewerkt door David Westenbrink op vr nov 26, 2004 17:14, in totaal 1 keer bewerkt.
David Westenbrink

Berichtdoor Super 1600 » vr nov 26, 2004 17:04

Zouden er misschien wat Belgen deelnemen aan het kampioenschap dan? Want anders kunnen ze de beker net zo goed meteen aan Jan de Winkel meegeven. Daarnaast is 8 wedstrijden wel erg veel en zeker zo kort op elkaar. (zuiderzee, hulst en almere)
Super 1600

Berichtdoor Wout de Klerk » za nov 27, 2004 17:08

Super 1600 schreef:Zouden er misschien wat Belgen deelnemen aan het kampioenschap dan? Want anders kunnen ze de beker net zo goed meteen aan Jan de Winkel meegeven.

Dat bedoel ik :D

Daarnaast is 8 wedstrijden wel erg veel en zeker zo kort op elkaar. (zuiderzee, hulst en almere)

in deze kampioenschap opzet is in ieder geval de zzr belangrijk door de 1.5 coeff., dus als je risico wil vermijden, schrijf je je voor de punten in ieder geval niet in voor Hulst, voor het geval je auto de zzr niet ongeschonden doorstaat, dus een probleem voor biesheuvel :!:
Wout de Klerk

Berichtdoor Henkie H. » za nov 27, 2004 18:05

Wout de Klerk schreef:
Super 1600 schreef:Zouden er misschien wat Belgen deelnemen aan het kampioenschap dan? Want anders kunnen ze de beker net zo goed meteen aan Jan de Winkel meegeven.

Dat bedoel ik :D

Daarnaast is 8 wedstrijden wel erg veel en zeker zo kort op elkaar. (zuiderzee, hulst en almere)

in deze kampioenschap opzet is in ieder geval de zzr belangrijk door de 1.5 coeff., dus als je risico wil vermijden, schrijf je je voor de punten in ieder geval niet in voor Hulst, voor het geval je auto de zzr niet ongeschonden doorstaat, dus een probleem voor biesheuvel :!:

Volgens mij wordt het dan meer een probleem voor Almere.
Als je risico's wilt vermijden kun je beter 2 weken extra hebben.
Henkie H.

Berichtdoor StevenK » za nov 27, 2004 19:00

Super 1600 schreef:Zouden er misschien wat Belgen deelnemen aan het kampioenschap dan? Want anders kunnen ze de beker net zo goed meteen aan Jan de Winkel meegeven. Daarnaast is 8 wedstrijden wel erg veel en zeker zo kort op elkaar. (zuiderzee, hulst en almere)

Welke Belgische S1600 piloten had jij in gedachten ? Want zoveel zijn er niet meer in België; er zijn er een paar die af en toe een auto huren, en de enige van wie tot nu toe zeker is dat 'ie een heel seizoen gaat doen, gaat Europees.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor kraats » ma nov 29, 2004 20:47

Wout de Klerk schreef:Ik heb wel begrepen dat er organisaties van de rally's in het Hypohuis zijn die bang zijn dat zij buiten de boot vallen ( 6 wedstrijden tellen mee), dus de laatste 2 krijgen het hierdoor mogelijk moeilijk.

Zo, kom maar op!

===================
Oke, ik kom wel op. :?

Zoals ook jij hebt kunnen horen is er door Eric Noort duidelijk te kennen gegeven dat er eigenlijk een paar rally's moeten verdwijnen omdat er anders teveel gevraagd wordt van de officials.

Er wordt dus gesuggereerd dat officials geen 8 weekeinden aan zouden kunnen? 8x in een jaar welteverstaan!! Ja je lacht je dood.....

Maar dat terzijde,
Ik denk dat je wel gelijk hebt wanneer je met een auto van jullie klasse rijdt. Maarja, als jullie 4x uitvallen heb je nog genoeg punten om kampioen te worden :lol: :D
Dus een minimaal aantal x finish´en is niet echt verkeerd.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor nkroeze » ma nov 29, 2004 21:36

En wat dacht je van de sprints die er nog zijn Theo? En de buitenlandse events waar "onze" officials heengaan? (ja, is een eigen keus, maar dan nog).....
nkroeze

Berichtdoor Eric B » di nov 30, 2004 1:21

Super 1600 schreef:Zouden er misschien wat Belgen deelnemen aan het kampioenschap dan? Want anders kunnen ze de beker net zo goed meteen aan Jan de Winkel meegeven. Daarnaast is 8 wedstrijden wel erg veel en zeker zo kort op elkaar. (zuiderzee, hulst en almere)

wat zeg je nu 8 wedstijden veel???????????kom nou zeg we moeten terug
naar "'OUDE'' tijden met 11!!!!!!!!!!!!! sprints dan had je nog is wat te doen
da waren nog is tijen :P
Eric B

Berichtdoor SylviaVisser » di nov 30, 2004 9:38

Ik zit er meer mee dat nu officials de schuld krijgen bij het feit dat 8 wedstrijden teveel zou zijn.

Denk dat er met mij wel weten waar de schoen wringt.....

(Sylvia, met wringende schoenen op glad ijs...)
SylviaVisser

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl