John schreef:Wel allemaal in het Engels, zit te denk aan een EOS 350D, kwam die D100 tegen in de aanbieding bij RAF (1198,00).

StevenK schreef:John schreef:Wel allemaal in het Engels, zit te denk aan een EOS 350D, kwam die D100 tegen in de aanbieding bij RAF (1198,00).
Voor het bepalen of een prijs reëel is kun je op de pricewatch van tweakers.net kijken; ook de prijzen op koopdigitaal.nl (Foto Konijnenberg)geven een aardige indicatie.
Maar ik zou als je naar zo'n budget kijkt voor een D70 (bij sommige winkels nog te vinden) of D70s met 18-70 kitlens gaan, dan hou je nog een paar honderd over voor een telelens. Ik neem tenminste aan dat die aanbieding bij RAF voor alleen de body geldt, want in de advertentie staat er niet bij dat er een objectief bij zit. En de specs van een D100 zitten dicht bij een D70. Ook een 350D met kitlens kan een goede optie zijn; de keuze tussen Nikon en Canon werd laatst al ergens omschreven als die tussen VW en Opel, tussen Ajax en FeijenoordJe moet echt allebei (Nikon, Canon) eens uitgebreid proberen (zie onder), want het gaat er vooral om hoe het ding in je hand ligt en of 'ie makkelijk bedient. Je kiest tenslotte niet voor een camera, maar voor een platform. Je body ga je ongetwijfeld eerder vervangen dan je lenzen, flitsers etc.
Zowieso is Foto Konijnenberg een aanrader om een keer heen te gaan: ontzettend ruim gesorteerd, goed personeel dat over het algemeen ruim de tijd voor je neemt, je kunt er alles uitproberen, ze hebben alles liggen om te proberen, zo goed als alles op voorraad en scherpe prijzen; dat weegt allemaal ruim op tegen de bizarre afstand.
Hein schreef:Canon EOS Digital Rebel (300D)
Canon 18-55
Canon 35-80
Soligor 100-400
Canon Speedlite 550EX flitser
256 MB CF Kaart
Laptop met externe Harddisk van 80 Gig.
Als we van de ene naar de andere proef rijden zet mijn zoon de foto's van de CF kaart over op de laptop. Werkt perfect. Thuis koppel ik de externe schijf af en hang hem aan de grote PC en hoppa bewerken maar, als daar de tijd voor is.![]()
ik schiet alles in de hoogste JPEG resolutie. RAW kan ik maar 36 foto's kwijt op die 256MB.
De Soligor lens zal op korte termijn plaats gaan maken voor een andere, meer lichtsterke, lens.
Mijn zoon fotografeert met mijn oude analoge camera een EOS 1000 FN
MartijnS schreef:Canon Eos 10D incl. grip
Canon 70-200 F4 L
Canon 28-105 F3.5-F4.5
Sigma 17-35 F2.8-F4
Canon 420 EX
1 GB geheugen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten