Harde waren.

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor antoine » di aug 09, 2005 22:43

Zijn dat geen mp4 spelers? Ik dacht dat ik zoiets ook gezien heb op mtv bij pimp my ride.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor HJD » wo aug 10, 2005 9:44

ja klopt, je kunt er filmpjes (mp4 en mov) mee afspelen. Daarnaast heeft zo'n ding een slot voor een CF en een SD geheugenkaart zodat je die op de harde schijf van het apparaat kunt zetten. Hierdoor kun je het geheugenkaartje weer leeghalen en opnieuw gebruiken. Ook kun je er wat mp3's mee afspelen, maar daar gebruik ik hem niet echt voor.
HJD

Berichtdoor John » do aug 11, 2005 20:04

He digitale kenners; is een Nikkon D100 wat, is namelijk al wel een wat oudere camera?

mvg John
John

Berichtdoor StevenK » do aug 11, 2005 20:29

John schreef:He digitale kenners; is een Nikkon D100 wat, is namelijk al wel een wat oudere camera?

mvg John

Ja, is een heel goed apparaat, als ik 't wel heb.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor antoine » do aug 11, 2005 20:32

Afbeelding
antoine

Berichtdoor John » do aug 11, 2005 22:44

Wel allemaal in het Engels, zit te denk aan een EOS 350D, kwam die D100 tegen in de aanbieding bij RAF (1198,00).
John

Berichtdoor Walter Geuzebroek » do aug 11, 2005 23:23

Voor mij nog steeds DE site. Ik volg al het nieuws en zit vaak te snuffelen op het forum.
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Walter Geuzebroek

Berichtdoor StevenK » vr aug 12, 2005 7:23

John schreef:Wel allemaal in het Engels, zit te denk aan een EOS 350D, kwam die D100 tegen in de aanbieding bij RAF (1198,00).

Voor het bepalen of een prijs reëel is kun je op de pricewatch van tweakers.net kijken; ook de prijzen op koopdigitaal.nl (Foto Konijnenberg)geven een aardige indicatie.

Maar ik zou als je naar zo'n budget kijkt voor een D70 (bij sommige winkels nog te vinden) of D70s met 18-70 kitlens gaan, dan hou je nog een paar honderd over voor een telelens. Ik neem tenminste aan dat die aanbieding bij RAF voor alleen de body geldt, want in de advertentie staat er niet bij dat er een objectief bij zit. En de specs van een D100 zitten dicht bij een D70. Ook een 350D met kitlens kan een goede optie zijn; de keuze tussen Nikon en Canon werd laatst al ergens omschreven als die tussen VW en Opel, tussen Ajax en Feijenoord :) Je moet echt allebei (Nikon, Canon) eens uitgebreid proberen (zie onder), want het gaat er vooral om hoe het ding in je hand ligt en of 'ie makkelijk bedient. Je kiest tenslotte niet voor een camera, maar voor een platform. Je body ga je ongetwijfeld eerder vervangen dan je lenzen, flitsers etc.

Zowieso is Foto Konijnenberg een aanrader om een keer heen te gaan: ontzettend ruim gesorteerd, goed personeel dat over het algemeen ruim de tijd voor je neemt, je kunt er alles uitproberen, ze hebben alles liggen om te proberen, zo goed als alles op voorraad en scherpe prijzen; dat weegt allemaal ruim op tegen de bizarre afstand.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor antoine » vr aug 12, 2005 8:34

Ik heb ook een week rondgelopen met de vraag welke ik zal moeten kopen. De canon 350d of de nikon d70s. Een van de punten die ik positief vond aan de nikon was dat hij robuster is. Dus ook iets zwaarder.
De canon is op dit moment ook slecht te leveren. Ga veel winkels langs wat er zijn grote prijs verschillen. Een verschil van 200 euro is niet raar heb ik gemerkt. Ik zelf heb me laten voorlichten bij een goede fotograaf ,waar het toestel ongeveer 1250 euro koste. Daarna kwam ik bij dixons en lag het zelfde camera voor 1049. Voor 50 euro kreeg je er zelfs nog een 74-300 lens bij.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor HJD » vr aug 12, 2005 8:52

Er zitten niet verschrikkelijk grote verschillen tussen de D70 en D100. Dit omdat de D70 twee jaar later is uitgekomen, en dus veel van de technische snufjes van de D100 bevat. De grootste verschillen zitten in de body, zo is die van de D70 van kunststof, en die van de D100 van magnesium volgens mij. Ook kun je onder de D100 een originele grip zetten voor de stabiliteit, en voor extra batterijen. Voor de D70 bestaan deze ondertussen ook wel, maar deze hebben geen volledige functionaliteit omdat de camera er ook niet voor gemaakt is. Deze grips worden dan ook door andere bedrijven gemaakt dan Nikon.

Net als StevenK al zegt is het een aanrader naar Foto Konijnenberg te gaan kijken als je een camera wilt kopen. Ik ben er tot nu toe zo'n 7 keer geweest, en kijk echt de ogen uit hoeveel spullen ze op voorraad hebben. Er lopen soms wel meer dan 10 personeelsleden in de winkel. Onder het genot van een kopje koffie wordt je alles uitgelegd over de camera of andere apparatuur. Ook kun je er lenzen huren als je dat wilt. Laatst heb ik er een Fish eye gehuurd, waar ik tijdens de BHV Rally foto's mee heb gemaakt, voor een heel weekend voor maar 20 euro. Je moet dan wel eerst 300 euro borg betalen, maar dat wordt uiteindelijk verrekend met de prijs voor het weekend, en zo krijg je 280 euro terug. Voor de WRC van Duitsland ga ik er denk ik ook nog een lens huren. Ik zou zeggen ga er een keer kijken.
HJD

Berichtdoor John » vr aug 12, 2005 9:46

StevenK schreef:
John schreef:Wel allemaal in het Engels, zit te denk aan een EOS 350D, kwam die D100 tegen in de aanbieding bij RAF (1198,00).

Voor het bepalen of een prijs reëel is kun je op de pricewatch van tweakers.net kijken; ook de prijzen op koopdigitaal.nl (Foto Konijnenberg)geven een aardige indicatie.

Maar ik zou als je naar zo'n budget kijkt voor een D70 (bij sommige winkels nog te vinden) of D70s met 18-70 kitlens gaan, dan hou je nog een paar honderd over voor een telelens. Ik neem tenminste aan dat die aanbieding bij RAF voor alleen de body geldt, want in de advertentie staat er niet bij dat er een objectief bij zit. En de specs van een D100 zitten dicht bij een D70. Ook een 350D met kitlens kan een goede optie zijn; de keuze tussen Nikon en Canon werd laatst al ergens omschreven als die tussen VW en Opel, tussen Ajax en Feijenoord :) Je moet echt allebei (Nikon, Canon) eens uitgebreid proberen (zie onder), want het gaat er vooral om hoe het ding in je hand ligt en of 'ie makkelijk bedient. Je kiest tenslotte niet voor een camera, maar voor een platform. Je body ga je ongetwijfeld eerder vervangen dan je lenzen, flitsers etc.

Zowieso is Foto Konijnenberg een aanrader om een keer heen te gaan: ontzettend ruim gesorteerd, goed personeel dat over het algemeen ruim de tijd voor je neemt, je kunt er alles uitproberen, ze hebben alles liggen om te proberen, zo goed als alles op voorraad en scherpe prijzen; dat weegt allemaal ruim op tegen de bizarre afstand.

Moet toch nog even naar een goede fotozaak, heb namelijk nog een Canon 1000F liggen met een Canon 35-80 1:4-5.6 en een Sigma 75-300 1:4-5.6. Moet toch even weten of ze op een 350D passen, zo ja dan zel het wel een Canon gaan worden.
John

Berichtdoor Holkers » vr aug 12, 2005 9:52

je hebt best kans dat die sigma het niet gaat doen.

Ik ga ook altijd (alsof ik er dagelijks kom :? ) naar broer Konijn. Je moet soms best lang wachten maar het advies en de prijzen maken alles goed.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Hein » vr sep 23, 2005 10:57

Hein schreef:Canon EOS Digital Rebel (300D)
Canon 18-55
Canon 35-80
Soligor 100-400
Canon Speedlite 550EX flitser
256 MB CF Kaart
Laptop met externe Harddisk van 80 Gig.

Als we van de ene naar de andere proef rijden zet mijn zoon de foto's van de CF kaart over op de laptop. Werkt perfect. Thuis koppel ik de externe schijf af en hang hem aan de grote PC en hoppa bewerken maar, als daar de tijd voor is. :?

ik schiet alles in de hoogste JPEG resolutie. RAW kan ik maar 36 foto's kwijt op die 256MB.

De Soligor lens zal op korte termijn plaats gaan maken voor een andere, meer lichtsterke, lens.

Mijn zoon fotografeert met mijn oude analoge camera een EOS 1000 FN

Update: Sandisk Extreme III 1 Gig kaart bijgekocht.
Rest is vooralsnog het zelfde maar de keuze van de lens is ook bepaald. Nu de financien nog.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor MartijnS » vr sep 23, 2005 11:42

MartijnS schreef:Canon Eos 10D incl. grip
Canon 70-200 F4 L
Canon 28-105 F3.5-F4.5
Sigma 17-35 F2.8-F4
Canon 420 EX
1 GB geheugen

:D

Ook bij mij een update. 10D is kapot, krijg er waarschijnlijk nog een D60 voor terug van Canon. Die gaat denk ik in de verkoop.
In de tussentijd heb ik een 1D MK II aangeschaft :D
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Biturbo » vr sep 23, 2005 12:12

Momenteel heb ik een Canon EOS 300V met Tamron 70-300 LD .....

Bevalt goed maar heeft wel alle nadelen van niet digitaal :(
Daarom wil ik ook graag overstappen naar digitaal, maar is een spiegelreflex wel een noodzaak in deze tijd?

Heeft er iemand ervaring met de laatste Canon Powershot modellen zoals de S2 met 5 Mp en 12X optische zoom?
Laatst bijgewerkt door Biturbo op vr sep 23, 2005 14:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Biturbo

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's