Zo net weer terug uit de heimat.
Was weer een plezierig dagje.
Ik vond vooral de actie, die langdurig en vaak te zien was tussen Weijs jr en weijs sr, helemaal top, kreeg toch de indruk dat ze goed aan elkaar gewaagt waren... toppie.
Dan de put vs Bmw confrontatie

, was toch wel zonde voor Theo, die al goed bezig was geweest met het betere gooi en smijtwerk.
Enne... dat poloootje, poeh!! Ronald zal er nog wat ervaring mee op moeten doen (was echt aan het testen) maar dat beloofd nog wat, geweldig mooi geluid, ik vond m beter klinken dan de bekende Clio.
Dan Jasper,.. een set banden helemaal aan vellen, en niet door het stilstaan!! En dan zijn er mensen die zeggen dat je met een Evo niet spectaculair kan rijden, forget it!! Zonder te liegen kan ik zeggen dat ie m zelfs op het rechte eind nog dwars gooide.
Mark van Eldik was helaas wat laat aanwezig maar als ie dat gevaarte onder de knie krijgt is voor mij de aankomend kampioen bekent. Wat een acceleratie zit er in die auto! Een wegligging zoals je die bij eigenlijk geen enkele andere auto ziet, in welke bocht dan ook. De auto helt niks over en stuurt verschrikkelijk strak. Belooft ook heel wat.
Dan de Colt's.
Onze rijder had eerst wat tijd nodig om aan de remmen en het rijden zonder sper te wennen, ook wel inrijden genoemd.
Na wat gedraai aan de demper instelling werd het langzaam beter, zelf nog even meegeweest om wat indrukken op te doen over de afstelmogelijkheden en de potentie van de auto. Daaruit maakte ik na 100 meter op dat er iets serieus mis was met de banden spanning. Na dat te hebben aangepast werd het gemis van de sper vele stukken minder. Maar voor we er echt helemaal uit zijn (afstelling) hebben we eigenlijk nog wel zo'n hele dag nodig.....
Dit terwijl Abbring echt moeite had met het vinden van tractie.
Dit is logisch want ik denk dat het voor hem als meest ervaren Colt rijder echt het moeilijkst is omdat de overgang voor hem van de Celica naar de Colt een mega stap is. Mede daarom denk ik dat het voor alle Colt rijders een zeer leerzame dag is geweest. En ja met de juiste afstelling, die bij ons (nog) niet 100% bekend is, kun je echt hard gaan met een Colt. Dit terwijl ze nu geen van allen getuned waren.
Kortom een superdag gehad met veel spectaculair rallygeweld!!
Ik wil bij deze, Rallyrent en de KNAF(BSR) bedanken voor deze geweldige dag.