Testdag Niederrhein 24-02-06

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor dennisrally » vr maart 03, 2006 7:37

MartijnS schreef:Ach, sneeuw komt pas eind van de middag, begin van de avond hoor in het zuiden.

Jij gaat nog wel? Als ik hier uit het raam kijk heb ik toch enige twijfel. Wat er nu ligt kan ik nog net aan met de handrem erbij, maar als dit meer wordt heb ik een probleem. Ik rij een MG ZR met Continentals eronder die meer geschikt zijn voor 25 graden en circuitasfalt. :roll:
Als het koud is, is de demper olie dusdanig dik, dat ik weinig demping overhoud en de dat merk je meteen in de rij-eigenschappen. Zolang de weg een beetje vrij blijft red ik me wel, maar in een laagje sneeuw van 5 cm kan ik geen meter verder.

Ach fuck it, ik ga gewoon! Doe voorzichtig allemaal en tot straks.
dennisrally

Berichtdoor Jan » vr maart 03, 2006 9:01

dennisrally schreef:
MartijnS schreef:Ach, sneeuw komt pas eind van de middag, begin van de avond hoor in het zuiden.

Jij gaat nog wel? Als ik hier uit het raam kijk heb ik toch enige twijfel. Wat er nu ligt kan ik nog net aan met de handrem erbij, maar als dit meer wordt heb ik een probleem. Ik rij een MG ZR met Continentals eronder die meer geschikt zijn voor 25 graden en circuitasfalt. :roll:
Als het koud is, is de demper olie dusdanig dik, dat ik weinig demping overhoud en de dat merk je meteen in de rij-eigenschappen. Zolang de weg een beetje vrij blijft red ik me wel, maar in een laagje sneeuw van 5 cm kan ik geen meter verder.

Ach fuck it, ik ga gewoon! Doe voorzichtig allemaal en tot straks.

Kom je nog langs Vriezenveen of Almelo? :wink:

Kun je me ff ophalen, ik betal de benzinekosten :P
Jan

Berichtdoor Jan » vr maart 03, 2006 10:56

Zie zojuist de deelnemerslijst.

Heel erg jammer dat we er niet bij kunnen zijn. :cry:

Maak maar ff mooie foto's en filmpjes zodat we nog wat te kijken hebben in de weken voor de tankS :D
Jan

Berichtdoor MartijnS » vr maart 03, 2006 18:38

Was mooi! Heel de dag geen vlokje sneeuw gezien :D Ga nu beginnen met mn foto's ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Jan » vr maart 03, 2006 18:51

MartijnS schreef:Was mooi! Heel de dag geen vlokje sneeuw gezien :D Ga nu beginnen met mn foto's ;)

OMG, ik wist het wel :wink:

Waren we nu toch maar gegaan... :cry:
Jan

Berichtdoor dennisrally » vr maart 03, 2006 19:05

Ben ook bezig nu. Bijna 1000 foto's doorspitten....
:roll:

Ps: Jan, dat zou behoorlijk uit de route zijn geweest vanuit het midden van het land!

Ps1: Check ik net het kenteken van de auto waar de heer Stacey in aan het stampen was... Niets! 47-SL-XT. Dat zou betekenen dat de auto gisteren of vandaag op kenteken is gezet. Nou ja, hij is in ieder geval stevig ingereden zullen we maar zeggen!
Laatst bijgewerkt door dennisrally op vr maart 03, 2006 19:18, in totaal 1 keer bewerkt.
dennisrally

Berichtdoor Jan » vr maart 03, 2006 19:06

dennisrally schreef:Ben ook bezig nu. Bijna 1000 foto's doorspitten....
:roll:

Ps: Jan, dat zou behoorlijk uit de route zijn geweest vanuit het midden van het land!

Wat ik er al allemaal niet voor over heb :P
Jan

Berichtdoor dennisrally » vr maart 03, 2006 19:22

Mooie platen Martijn! En aangezien jullie bijna nooit iets missen, hebben jullie het momentje van Theo vd Berg vastgelegd? Ik stond 2 meter van de waterput die hij eerst al knetterhard raakte en de ronde daarna compleet uit de grond reed. (ging onder de achteras door en wipte de complete auto omhoog) Ik stond er helaas zo dicht op, dat ik eerst wegdook, toen een straal modder ontweek en toen pas weer omkeek... :wink:
dennisrally

Berichtdoor cellie » vr maart 03, 2006 19:28

dennisrally schreef:Mooie platen Martijn! En aangezien jullie bijna nooit iets missen, hebben jullie het momentje van Theo vd Berg vastgelegd? Ik stond 2 meter van de waterput die hij eerst al knetterhard raakte en de ronde daarna compleet uit de grond reed. (ging onder de achteras door en wipte de complete auto omhoog) Ik stond er helaas zo dicht op, dat ik eerst wegdook, toen een straal modder ontweek en toen pas weer omkeek... :wink:

was zeker modder met olie? :wink:
Theo heeft nog even werk voor 18 maart
cellie

Berichtdoor MartijnS » vr maart 03, 2006 19:28

Nee, toen waren we ergens anders :?
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor dennisrally » vr maart 03, 2006 19:33

cellie schreef:
dennisrally schreef:Mooie platen Martijn! En aangezien jullie bijna nooit iets missen, hebben jullie het momentje van Theo vd Berg vastgelegd? Ik stond 2 meter van de waterput die hij eerst al knetterhard raakte en de ronde daarna compleet uit de grond reed. (ging onder de achteras door en wipte de complete auto omhoog) Ik stond er helaas zo dicht op, dat ik eerst wegdook, toen een straal modder ontweek en toen pas weer omkeek... :wink:

was zeker modder met olie? :wink:
Theo heeft nog even werk voor 18 maart

Modder met olie, stukken polyester, aluminium, beton... Wel aardig om te zien dat een alu carterplaat bij een harde klap zover indeukt dat ie alsnog de carterpan kapot drukt. Okee, alu is een stuk lichter dan gietijzer, maar harde klappen door harde objecten is het kennelijk toch niet helemaal geschikt voor... (foto's van Theo, put en carterplaat volgen)
dennisrally

Berichtdoor cellie » vr maart 03, 2006 19:35

dennisrally schreef:
cellie schreef:
JoostS schreef:Deelnemers/publiek welkom vanaf 09.00 uur.
Van 10.00 tot 16.30 gelegenheid om te testen, behalve tijdens lunch van 12.00 tot 13.00.

das mooi wij zullen er ook met de ford zijn (als alles mee zit)

Mooi!! Dwars gaan he? Al ben ik daar niet bang voor met deze weersomstandigheden... :P

Zijn we dwars genoeg gegaan? :lol: :lol: :lol:
cellie

Berichtdoor dennisrally » vr maart 03, 2006 19:43

cellie schreef:
dennisrally schreef:
cellie schreef:
JoostS schreef:Deelnemers/publiek welkom vanaf 09.00 uur.
Van 10.00 tot 16.30 gelegenheid om te testen, behalve tijdens lunch van 12.00 tot 13.00.

das mooi wij zullen er ook met de ford zijn (als alles mee zit)

Mooi!! Dwars gaan he? Al ben ik daar niet bang voor met deze weersomstandigheden... :P

Zijn we dwars genoeg gegaan? :lol: :lol: :lol:

Zekers! Ik heb volgens mij wel wat mooie foto's van jullie!
*edit*: Even snel gekeken en inderdaad, ik heb meerdere leuke foto's van jullie. Maar wat zie ik nu, heeft Theo vd Berg in jullie auto gereden?
dennisrally

Berichtdoor Niels van de Poll » vr maart 03, 2006 20:07

Er staat in het nieuwsbericht met deelnemers dat vd Heuvel een EVO8 rijd, maar het is toch echt een EVO7! :? :wink:
Niels van de Poll

Berichtdoor kraats » vr maart 03, 2006 20:30

Zo net weer terug uit de heimat.
Was weer een plezierig dagje.
Ik vond vooral de actie, die langdurig en vaak te zien was tussen Weijs jr en weijs sr, helemaal top, kreeg toch de indruk dat ze goed aan elkaar gewaagt waren... toppie.

Dan de put vs Bmw confrontatie :cry: , was toch wel zonde voor Theo, die al goed bezig was geweest met het betere gooi en smijtwerk.

Enne... dat poloootje, poeh!! Ronald zal er nog wat ervaring mee op moeten doen (was echt aan het testen) maar dat beloofd nog wat, geweldig mooi geluid, ik vond m beter klinken dan de bekende Clio. :roll:

Dan Jasper,.. een set banden helemaal aan vellen, en niet door het stilstaan!! En dan zijn er mensen die zeggen dat je met een Evo niet spectaculair kan rijden, forget it!! Zonder te liegen kan ik zeggen dat ie m zelfs op het rechte eind nog dwars gooide. :shock:

Mark van Eldik was helaas wat laat aanwezig maar als ie dat gevaarte onder de knie krijgt is voor mij de aankomend kampioen bekent. Wat een acceleratie zit er in die auto! Een wegligging zoals je die bij eigenlijk geen enkele andere auto ziet, in welke bocht dan ook. De auto helt niks over en stuurt verschrikkelijk strak. Belooft ook heel wat.

Dan de Colt's.
Onze rijder had eerst wat tijd nodig om aan de remmen en het rijden zonder sper te wennen, ook wel inrijden genoemd. :lol:
Na wat gedraai aan de demper instelling werd het langzaam beter, zelf nog even meegeweest om wat indrukken op te doen over de afstelmogelijkheden en de potentie van de auto. Daaruit maakte ik na 100 meter op dat er iets serieus mis was met de banden spanning. Na dat te hebben aangepast werd het gemis van de sper vele stukken minder. Maar voor we er echt helemaal uit zijn (afstelling) hebben we eigenlijk nog wel zo'n hele dag nodig.....
Dit terwijl Abbring echt moeite had met het vinden van tractie.
Dit is logisch want ik denk dat het voor hem als meest ervaren Colt rijder echt het moeilijkst is omdat de overgang voor hem van de Celica naar de Colt een mega stap is. Mede daarom denk ik dat het voor alle Colt rijders een zeer leerzame dag is geweest. En ja met de juiste afstelling, die bij ons (nog) niet 100% bekend is, kun je echt hard gaan met een Colt. Dit terwijl ze nu geen van allen getuned waren.

Kortom een superdag gehad met veel spectaculair rallygeweld!!
Ik wil bij deze, Rallyrent en de KNAF(BSR) bedanken voor deze geweldige dag.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl