En dan maar denken dat we veilig staan.....

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor SylviaVisser » di jun 13, 2006 10:23

ceesford schreef:met die minkukels bedoel ik die malloten op foto 2, die denken gepantserd / onkreukbaar te zijn door het dragen van een geel hesje !

Die namen wil ik ze niet geven, maar ik vraag me wel af waarom ze er met 5 staan....of was dit nog voor aanvang van de KP, dan heb ik niets gezegd.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor MartijnS » di jun 13, 2006 10:26

Er rijdt een X-auto, dus het is een paar minuten voor de start.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Jacques81 » di jun 13, 2006 16:59

Vond ook de pers jongens lekker gevaarlijk staan op kp1 stiphout lekker man gewoon achter het bordje van de richting op het onverhard. Jammer dat er niemand rechtdoor schoot echt! We willen allemaal leuke foto maken maar wel op een veilige manier ik wel in elk geval.
Jacques81

Berichtdoor wopper » di jun 13, 2006 17:02

@ Jammer ze stonden er OOK nog tijdens de rally...
@ En de eerste foto dan,waar staan hun auto's???
Heb zelf zoiets meegemaakt in Achtmaal jaren geleden onze auto's stonden ook op zulke plaats en we hadden ze net weg gezet en toen kwam Ger van Krimpen aan en haalde de bocht niet.....1 official naar Breda naar het ziekenhuis voet gebroken....
Dus vertel me niks ik heb door de jaren heen genoeg meegemaakt en gezien...
En voor diegene die denken dat ik jullie aanval.....nee dus.
Als je als official gaat posten dan wor je op een gegeven moment zo vrij dan ga je staan op plaatsen waar je zelf niet meer in d gaten hebt hoe gevaarlijk je staat..............toch.
En met deze foto's wil ik er gewoon op wijzen dat het onbewust een gewoonte wordt zonder dat je hetzelf in de gaten hebt,ik heb zelf jaren het official werk gedaan dus ik weet best waar ik over praat.

Gr.Wopper :wink:
wopper

Berichtdoor StevenK » di jun 13, 2006 17:22

Jacques81 schreef:Vond ook de pers jongens lekker gevaarlijk staan op kp1 stiphout lekker man gewoon achter het bordje van de richting op het onverhard. Jammer dat er niemand rechtdoor schoot echt! We willen allemaal leuke foto maken maar wel op een veilige manier ik wel in elk geval.

'jammer' ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Huufke » di jun 13, 2006 17:25

StevenK schreef:
Jacques81 schreef:Vond ook de pers jongens lekker gevaarlijk staan op kp1 stiphout lekker man gewoon achter het bordje van de richting op het onverhard. Jammer dat er niemand rechtdoor schoot echt! We willen allemaal leuke foto maken maar wel op een veilige manier ik wel in elk geval.

'jammer' ?

Het zal de warmte zijn..
Huufke

Berichtdoor Jacques81 » di jun 13, 2006 17:36

ja jammer, zou beter zijn dat ze eens met de neus op de feiten worden gedrukt. als ik in een hoogwerker zit moet ik ook een veiligheidsgordel aan eigelijk. Gaat ook net zo lang goed tot dat er eens iets gebeurt! Dit is gewoon het lot tarten, en als er wat gebeurt was dan was het toch zo erg geweest he.
Jacques81

Berichtdoor Niels2 » di jun 13, 2006 17:52

Blablablabla.

Anders dan in een hoogwerker, als je daar uit flikkert valt er niets meer te redden, kun je als een auto op je af komt nog maken dat je weg komt.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor ExTaxi » di jun 13, 2006 18:23

Ben ik de enige die dit een zeiktopic vindt? :?
ExTaxi

Berichtdoor Niels2 » di jun 13, 2006 18:27

ExTaxi schreef:Ben ik de enige die dit een zeiktopic vindt? :?

Geen idee, heb de rest niet gelezen.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jun 13, 2006 18:31

Ik neem aan dat het om deze foto gaat.

Afbeelding

Wat ik begrijp uit de uitleg hier is dat deze mensen voor het lint stonden. Als ik de situatie zo vanaf deze foto bekijk en zie hoeveel ruimte er dan tussen het (hier niet zichtbare) lint is en de weg, vraag ik mij af waarom er niet meer is afgelint. Dus vanaf die bomen kruiselings naar achteren toe. Daardoor maak je het mijns inziens meer zichtbaar dat je daar niet kan of mag staan.

En wel leuk al die VIP's, maar ook daar schuilt weer gevaar in. Die mensen worden vaak een dagje uit aangeboden, hebben de ballen verstand van het spelletje en worden dan losgelaten. Daar ligt volgens mij ook een stuk verantwoording voor het bedrijf dat de mensen uitnodigt. Ik neem gemakshalve even aan dat het in dit geval het bedrijf van de hoofdsponsor was? Die zou toch als jarenlange sponsor en deelnemer moeten weten hoe het moet en zijn gasten al bij voorbaat donders goed moeten voorlichten?
Ton Van Spanje

Berichtdoor TWENGELTJE » di jun 13, 2006 18:44

Ik kan mij voorstellen dat er commentaar word gegeven op de situatie en de heren officials staan inderdaad niet goed
Toch is de foto niet duidelijk genoeg om er goed over te oordelen omdat je niet ziet wat er voor zit en de snelheid wel dermate laag kan zijn dat het toch geen gevaar opleverd
Echter met kruisen lint aflinten doen we niet meer omdat dit veel te veel geld kost voor al dat lint, daarom doen we tegenwoordig alleen lint waar het publiek achter moet staan en normaal gesproken de officials ook ( ik doe dat over het algemeen wel)
En als proevenchef druk ik dat mijn mensen ook wel op het hart
Tevens tekenen de heren (en dames) fotograven er voor om overal te mogen staan voor eigen risico al heb vroeger wel eens de mensen van studio sport tijdens de GTR weggejaagd op een plek waar een van de eerste deelnemers steenhard er af ging ( kreeg wel gelijk achteraf)
TWENGELTJE

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jun 13, 2006 19:19

TWENGELTJE schreef:Ik kan mij voorstellen dat er commentaar word gegeven op de situatie en de heren officials staan inderdaad niet goed
Toch is de foto niet duidelijk genoeg om er goed over te oordelen omdat je niet ziet wat er voor zit en de snelheid wel dermate laag kan zijn dat het toch geen gevaar opleverd

Ik gaf ook al aan dat ik het vanaf de foto moet inschatten. Maar er werd toch gezegd dat het hier om een aantal VIP's ging en niet om officials? Neemt niet weg dat het in beide gevallen niet de juiste plek is. En als het toch officials zouden zijn geweest dan staan ze aardig op een kluitje. Verspreiden die gasten!!! Maar ook in het geval het VIP's zijn had hier ingegrepen moeten worden. Als je goed naar de foto kijkt kun je zien dat er een redelijk rechtstuk voor zit. Meer als die 7 boomstammen die in beeld zijn. Daar achter zie je nog meer begroeing in een rechte lijn. Maar daar gaat het mij eigenlijk niet om. Volgens mij moet er gewoon consequenter worden opgetreden. Er wordt niet voor niets gelint toch?

Echter met kruisen lint aflinten doen we niet meer omdat dit veel te veel geld kost voor al dat lint, daarom doen we tegenwoordig alleen lint waar het publiek achter moet staan en normaal gesproken de officials ook ( ik doe dat over het algemeen wel)

Imho is het kwalijk dat er op het gebied van veiligheid beknibbeld moet worden

En als proevenchef druk ik dat mijn mensen ook wel op het hart

Ik zou bijna zeggen, 'Dat wordt van een proevenchef toch ook verwacht?" :)

Tevens tekenen de heren (en dames) fotograven er voor om overal te mogen staan voor eigen risico

dat is bekend

al heb vroeger wel eens de mensen van studio sport tijdens de GTR weggejaagd op een plek waar een van de eerste deelnemers steenhard er af ging ( kreeg wel gelijk achteraf)

Gelijk heb je. Er zijn gewoonweg plekken waar je niemand moet laten staan. Als er wat gebeurt dan heb jij het gedaan.

Ach en grote monden van het publiek is ook niet van deze tijd. Ik heb in de begin jaren tachtig als official langs de proeven gestaan en dan kon je het soms netjes brengen of je bracht het teneinde raad dan maar op de lompe manier. Er zitten altijd wel een stelletje betweters tussen het publiek. Prettige bij ons was dat er een ex-rijder tussen zat. Hij vertelde dan dat hij zelf ook had gereden en legde dan uit hoe en waarom mensen beter ergens niet konden gaan staan. Dat werkte meestal wel, en anders kon hij ze op "innemende wijze" nog wel eens duidelijk maken dat ze moesten op zouten omdat ze het anders voor de rest van het publiek zouden verpesten. Dreigen met het stilleggen van de proef etc. wat hij dan met net genoeg volume deed zodat ook het andere publiek het hoorde. En de echte rallyfans hadden we dan al snel op onze hand en die deden dan ook nog wel eens een duit in het zakje, waarop de oproerkraaiers of indamden of vertrokken..
Ton Van Spanje

Berichtdoor MartijnS » di jun 13, 2006 19:43

Ton Van Spanje schreef:

Imho is het kwalijk dat er op het gebied van veiligheid beknibbeld moet worden

Ton, waarom zou je met kruizen moeten aflinten als het zo ook gaat? Extra lint is alleen maar irritant voor het publiek en achter het lint = achter het lint toch?
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor RallyeRichard » di jun 13, 2006 20:42

Ton Van Spanje schreef:Dreigen met het stilleggen van de proef etc. wat hij dan met net genoeg volume deed zodat ook het andere publiek het hoorde. En de echte rallyfans hadden we dan al snel op onze hand en die deden dan ook nog wel eens een duit in het zakje, waarop de oproerkraaiers of indamden of vertrokken..

Dit werkt inderdaad heel goed. KP Best twee jaar terug waar men haaks links onder de snelweg door het overhard opgaat, dreigde geen doorgang te vinden doordat toeschouwers het vertikten zover te zakken dat men uit het zicht van de automobilisten op de snelweg bleef. Gelukkig werden de officials, die beleefd en correct behoren te blijven, op een wat lompere manier geholpen door het echte rallypubliek. Het effect was dat de dwarsliggers niet wisten hoe snel ze aan de aandacht van 'ons' moesten ontsnappen.

Helaas moet je op een proef op met name industrieterreinen wat voorzichtiger in je uitlatingen zijn. Want daar wil het type 'dwarsligger' nog weleens in de meerderheid zijn.

Bloedirritant en tegelijk grappig was een voorval voor de start van Oirschot 1. Ik stond bij de marshalls van post 11, welke een punt op een doorgaande fietsroute afsloot.
Nadat we met veel moeite en wat lelijk kijken over en weer, een ouder echtpaar ervan hadden weten te overtuigen dat ze zonder persoonlijke toestemming van de wedstrijdleiding niet met de fiets de proef op kwamen, werden we belaagd door een drietal Oost-Europese dames. Deze bleven maar complete volzinnen in het Pools(?) op ons afvuren en wilden totaal niets weten van alternatieve routes die ik ze in het Engels aan de hand van een kaartje probeerde te wijzen. Toen echter één van de dames zich er probeerde langs te wurmen, was het no more mr. nice guy. Toen heb ik m'n stoeltje maar gebruikt om de doorgang fysiek te versperren en ze duidelijk gemaakt dat ik geen 200 kilometer heb gereden om mijn plezier te laten vergallen door een stelletje eigenwijze halve garen. Het werd nog wel een beetje komisch toen ik het Engels maar liet voor wat het was en elke volzin of verwensing, op een enigzins bijdehandte wijze in het Nederlands beantwoordde. Jammer en tegelijk gelukkig maar, dat ze op op een gegeven moment wel toestemming kregen naar de andere kant van de proef te gaan. Waarom gelukkig? Ik denk dat ik daar anders de hele proef had gestaan om te voorkomen dat ze zouden proberen in 1 minuut, een afstand van 2 minuten te overbruggen na de start van de proef. Want daar waren ze eigenwijs genoeg voor :evil:
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl