Wales Rally GB 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor sharply.jac|NL » ma dec 04, 2006 13:18

rally for ever schreef:
(oja, die draak ben ik, voordat iemand daar weer over valt)

Hé Niels wel erg negatief zelfbeeld, moet je in al die keren dat ik rally's bezocht heb toch wel keer gezien hebben, maar kan mij geen draak herinneren. :? :wink: :D

Laten we verder niet vergeten dat van Eldik in "vreemde" auto zat, of iig een waar hij al tijd niet meer in gereden heeft.

Je kunt iemand pas beoordelen als weet met welke doelstellingen ze van start zijn gegaan. Volgens mij was ervaring opdoen en rally plezier het belangrijkste. Het heeft dan geen zin om je auto aan gort te rijden, kilometers maken is het belangrijkste.

Als je voor het eerst aan de Wales rally deelneemt en hem ook uit rijdt, en dat hebben de meeste Nederlanders gedaan dan is dat een prestatie die genoemd mag worden. Er zijn er in Wales die hun auto behoorlijk hebben afgeschreven, op zich was dat voor de betrokkenen ook een ervaring.

En als ik Hans Goor (navi Hans Weijs Jr.) mag citeren: "Wij zijn een aantal keren het bordje "OK" tegengekomen zonder auto enkel een paar sporen de diepte in."

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er staan ook een paar filmpjes op het web. Verwacht geen topkwaliteit ze zijn gemaakt met een digitale foto camera door mij of mijn zoontje en zijn zo "ruw" als het maar zijn kan.
Laatst bijgewerkt door sharply.jac|NL op ma dec 04, 2006 16:26, in totaal 1 keer bewerkt.
sharply.jac|NL

Berichtdoor sharply.jac|NL » ma dec 04, 2006 14:50

kraats schreef:Ik vind het uitrijden van deze rally al een goede prestatie.
Maar om nou te zeggen dat wij een rallyrijder in ons land hebben die het helemaal zou gaan maken in het WK gaat me wel wat ver.
Natuurlijk doe ik het Jasper niet na om 8e in de klasse N4 te worden maar als je tot de top behoort eindig je in de top 5 van die klasse, en niet eenmalig.
Ik denk dat Jasper zelf het gevoel heeft dat ie goed gereden heeft en dat dit dan ook het belangrijkste is. Want door de pech op de eerste proef was hij ver terug gevallen en heeft ie een geweldige inhaal race laten zien. Mogelijk heeft ie door de pech van de lekke band met deze 8ste stek al een geweldige prestatie geleverd. Ik durf zelfs wel te stellen dat het niet veel beter kan....

Maar doe nu niet alsof hij even het WK op de kop kan zetten.....

Even uit een ander topic gepakt.

Gewoon ter aanvulling. Jasper had op Rheola 1 een lekke band (tijd 24:04,9) op Rheola 2 (donker) reed hij een tijd van 19:05,1
Een verschil van net geen 5 minuten. Als je dit zou gaan verrekenen in de eindtijd dan kom je op 3:57:03 uit.

Overigens, ter verduidelijking, wil ik hier niet de quote van "kraats" te niet doen.
sharply.jac|NL

Berichtdoor official No. 27768 » ma dec 04, 2006 16:33

Even mijn complimenten aan Hans weijs Jr.

Daar gaan we (hopelijk) nog veel van horen / zien!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor YellowLeonVT » ma dec 04, 2006 17:14

Ton Van Spanje schreef:Ten eerste heeft Bolderhey een jarenlange (meer dan 30 jaar?)autosportervaring op zowel het circuit als op rallyproeven. Daarnaast heeft Bolderhey al eerder deelgenomen aan deze WRC wedstrijd, dus je mag (imho) aannemen dat hij zich bekender voelt aan de omstandigheden en ondergrond in de Engelse bossen dan dat Van Eldik dat doet. Vanuit deze optiek is de prestatie van Van Eldik niet mis.

Ok, duidelijk.. Toch nog een goed antwoord op mijn vraag.. :oops:
YellowLeonVT

Berichtdoor henk » ma dec 04, 2006 17:16

Erg mooie foto's geworden Paul :D
Wanneer gaan we weer :wink: was een super weekend :!: :!:
henk

Berichtdoor Henkie H. » ma dec 04, 2006 18:12

Wij willen de rally in 2007 gaan bezoeken, hebben jullie nog tips v.w.b. overnachting, publiekspunten die wij niet moeten missen, etc. Alles is welkom, b.v.d.
Henkie H.

Berichtdoor henk » ma dec 04, 2006 18:39

http://www.youtube.com/watch?v=6B4BNTaF3FU

filmpje van hans weijs jr. die de arena uit rijdt.
mijn complimenten, waren echt geen makkelijke omstandigheden daar in Wales.
henk

Berichtdoor spookie » ma dec 04, 2006 18:39

Wij willen de rally in 2007 gaan bezoeken, hebben jullie nog tips v.w.b. overnachting, publiekspunten die wij niet moeten missen, etc. Alles is welkom, b.v.d.

He Henkie:

Nu maar eens niet in een tentje maar in een hotel he!!!

kweet niet of mijn tentje wel echt wind en waterproof is :D :D :D
spookie

Berichtdoor topsport » ma dec 04, 2006 19:10

henk schreef:http://www.youtube.com/watch?v=6B4BNTaF3FU

filmpje van hans weijs jr. die de arena uit rijdt.
mijn complimenten, waren echt geen makkelijke omstandigheden daar in Wales.

Gaaf hoor...Toppertje
topsport

Berichtdoor Niels2 » ma dec 04, 2006 20:34

Foto's maar in het foto hoekje droppen? Anders wordt dit zo'n zware thread om door te bladeren.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor kraats » ma dec 04, 2006 20:49

sharply.jac|NL schreef:
kraats schreef:Ik vind het uitrijden van deze rally al een goede prestatie.
Maar om nou te zeggen dat wij een rallyrijder in ons land hebben die het helemaal zou gaan maken in het WK gaat me wel wat ver.
Natuurlijk doe ik het Jasper niet na om 8e in de klasse N4 te worden maar als je tot de top behoort eindig je in de top 5 van die klasse, en niet eenmalig.
Ik denk dat Jasper zelf het gevoel heeft dat ie goed gereden heeft en dat dit dan ook het belangrijkste is. Want door de pech op de eerste proef was hij ver terug gevallen en heeft ie een geweldige inhaal race laten zien. Mogelijk heeft ie door de pech van de lekke band met deze 8ste stek al een geweldige prestatie geleverd. Ik durf zelfs wel te stellen dat het niet veel beter kan....

Maar doe nu niet alsof hij even het WK op de kop kan zetten.....

Even uit een ander topic gepakt.

Gewoon ter aanvulling. Jasper had op Rheola 1 een lekke band (tijd 24:04,9) op Rheola 2 (donker) reed hij een tijd van 19:05,1
Een verschil van net geen 5 minuten. Als je dit zou gaan verrekenen in de eindtijd dan kom je op 3:57:03 uit.

Overigens, ter verduidelijking, wil ik hier niet de quote van "kraats" te niet doen.

Ik zie nu eigenlijk pas dat die posting van mij beter in deze topic had gepast. Maar die had ik vanmorgen niet gelezen, ik had ff geen tijd.
Maar hetgeen sharply.jac|NL hier schrijft is wel hetgeen ik bedoelde in de andere topic. Het belangrijkste vind ik daarom altijd dat ik altijd hoop dat die mannen daar op de proeven geweldige momenten hebben meegemaakt en het helemaal naar hun zin hebben gehad. maar daar lijkt het wel op, he? :lol:

Ik hoop daarbij ook dat de monteurs van Rallyrent het goed naar hun zin hebben gehad. Dat vind ik zeker zo belangrijk. :lol: Maar dat horen we nog wel...
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Martindj » ma dec 04, 2006 21:09

@ Theo,
wij monteurs van Rallyrent hebben het uitstekend naar ons zin gehad samen met de jongens van Paradigit.
Hebben op de service maar weinig problemen mee gemaakt.
Ik zelf was met 2 andere bezig met de auto van Bolderheij.
En bij de auto van Jaap Sinke is in tegenstelling wat hier op rallysport.nl staat het achterdif niet vervangen.
Gr Martin
Martindj

Berichtdoor Hein » ma dec 04, 2006 21:19

Martindj schreef:
En bij de auto van Jaap Sinke is in tegenstelling wat hier op rallysport.nl staat het achterdif niet vervangen.
Gr Martin

Zo zie je maar dat verslaggevers ook niet altijd de juiste info doorspelen. Hebben jullie het dif kunnen repareren dan, martin?
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Martindj » ma dec 04, 2006 21:23

Het was het diff helemaal niet was als ik het goed was de tussen as die tegen de beschermplaat aan kwam.
Martindj

Berichtdoor JosWRX » ma dec 04, 2006 21:23

Wat mij betreft ook de complimenten aan alle Nederlandse deelnemers!
Als je bekijkt hoe anders de situatie in Wales is t.o.v. hier, denk ik dat ze toch allemaal prima terecht zijn gekomen, of in ieder geval een tijdlang prima bezig zijn geweest.
JosWRX

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden