(komt trouwens ook uit een Twentse rallystal
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Sevius schreef:Ik heb ook wat geprobeerd. Niet echt profi alleen (met paint; niet aan te raden!!!, maar geen beter programma voor handen).
Persoonlijk vond ik het weer eens wat anders dan dat rood wit en groen.
Campos schreef:Overigens denk ik niet dat het voor een HWjr nu al 'slim' zou zijn om in een WRC te starten, met een goede groep N zoals hij nu heeft (full spec?) goede dingen laten zien in WK of EK rallies is net zo belangrijk.
Holkers schreef:Zo, zullen de zuiderburen wel niet zo content zijn met onze Skoda-WRC-dealer Wevers. Tenzij er natuurlijk een overeenkomst tussen de beide partijen gesloten kan worden.
Hij rijdt nog met de kleine remmen en op gewone brandstof en wat minder PK's als andere gpN's (het moet namelijk HEEL blijven).
Mark Verhoeven schreef:Hij rijdt nog met de kleine remmen en op gewone brandstof en wat minder PK's als andere gpN's (het moet namelijk HEEL blijven).
Dat je dit doet uit kostenoogpunt, kan ik me heel goed voorstellen, maar dat het dan langer heel blijft? Doe mij maar de extra detonatie bestendigheid en constantheid van speciale brandstof! Je hebt dan wat meer marge met de afstelling.
John doelt denk ik meer op het 'minder PK's' als reden om de zaak heel te houden. Niet de brandstof.
Ik weet wel zeker dat dat heel veel scheelt.
Je kunt later remmen omdat de remmen beter doseerbaar zijn.(je kunt beter het punt van net niet blokkeren opzoeken)Mark Verhoeven schreef:Ik weet wel zeker dat dat heel veel scheelt.
Leg eens uit dan. Het is lichter en het houdt het langer vol op een lange proef, dat zijn in mijn ogen de voordelen. Of je dat lagere gewicht terug ziet in een betere proeftijd waag ik te betwijfelen. Je kan toch niet harder remmen dan dat de wielen blokkeren en dat krijg je met de standaard remmen met optimale blokken ook voor elkaar.
leor888 schreef:Ton Van Spanje schreef:Yellow Leon/Erwin
Zoals Hein al opmerkt, met alleen talent redt je het niet. Dan zouden er in Nederland namelijk nog meer WRC's rond moeten rijden dan nu het geval is. Je ziet hier toch ook dat er een aantal WRC's worden bereden door mensen die zichzelf goed kunnen sponsoren en waarbij talent op een tweede plan staat.
Ton,
Lees ik nu dat jij vindt dat Mark misschien beter een weijs junior kan sponsoren door hem met de nieuwste aanwinst te laten rijden?
Op zich een goed plan, maar ik denk dat Mark zelf het spelletje te leuk vindt om zijn speeltje aan een ander te vergeven.
En als hij dat kan doen, zal hij ook geen verdere sponsoring nodig achten voor de positieve uitstraling van zijn bedrijfsactiviteiten.
Maar nogmaals ik zou het wel een briljante oplossing vinden om ook NL eens op een hoger plan te laten deelnemen in de internationale rallysport.
Misschien dat er via de Wevers RallyCars nog wat mogelijk is?
Je kunt later remmen omdat de remmen beter doseerbaar zijn.(je kunt beter het punt van net niet blokkeren opzoeken)
Je hebt op een proef waar veel geremd moet worden minder last van remmen die te heet worden. b.v. industrieterrein proeven of de Luttenbergring.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten