Wevers van Corolla naar Fabia

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor erikjan » wo apr 18, 2007 13:33

af en toe is er in de NL rallysport al wel een Octavia WRC te zien...

(komt trouwens ook uit een Twentse rallystal :D )
erikjan

Berichtdoor Christophe » wo apr 18, 2007 13:40

Sevius schreef:Ik heb ook wat geprobeerd. Niet echt profi alleen (met paint; niet aan te raden!!!, maar geen beter programma voor handen).

Persoonlijk vond ik het weer eens wat anders dan dat rood wit en groen.

Ik dacht meteen aan de kleuren van de Accent WRC van Arthurs.
En heb het eens snel uitgeprobeerd (dus niet met officiële logo's vd sponsors)

Afbeelding

Alleen zit er geen rode Fabia WRC tussen .. :wink:
Grtz Christophe 8)
Christophe

Berichtdoor Niels van de Poll » wo apr 18, 2007 13:59

Leuke kleurstelling!
Niels van de Poll

Berichtdoor John Raven » wo apr 18, 2007 14:02

Campos schreef:Overigens denk ik niet dat het voor een HWjr nu al 'slim' zou zijn om in een WRC te starten, met een goede groep N zoals hij nu heeft (full spec?) goede dingen laten zien in WK of EK rallies is net zo belangrijk.

Zijn groep N is bepaald niet "full spec".
Hij rijdt nog met de kleine remmen en op gewone brandstof en wat minder PK's als andere gpN's (het moet namelijk HEEL blijven).
John Raven

Berichtdoor Wim » wo apr 18, 2007 14:03

Holkers schreef:Zo, zullen de zuiderburen wel niet zo content zijn met onze Skoda-WRC-dealer Wevers. Tenzij er natuurlijk een overeenkomst tussen de beide partijen gesloten kan worden.

Ik ben heel tevreden als zuiderbuur van jullie dat Wevers die Fabia's heeft gekocht. Het is Duval zijn eigen fout (hij had maar bij Ford moeten bijtekenen en niet naar Citroën moeten gaan) en de sponsor Pyramid Technologies, die niet op tijd heeft betaald. Ik hoop Wevers en Kuipers dan ook te zien in de ELE dit jaar met een Fabia WRC. Dat zal mijn eerste rally ooit als toeschouwer worden in Nederland en ik kijk er enorm naar uit :)
Wim

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo apr 18, 2007 14:21

Hij rijdt nog met de kleine remmen en op gewone brandstof en wat minder PK's als andere gpN's (het moet namelijk HEEL blijven).

Dat je dit doet uit kostenoogpunt, kan ik me heel goed voorstellen, maar dat het dan langer heel blijft? Doe mij maar de extra detonatie bestendigheid en constantheid van speciale brandstof! Je hebt dan wat meer marge met de afstelling.
Mark Verhoeven

Berichtdoor Hein » wo apr 18, 2007 14:33

ik had al zo'n vermoeden op een dubbele post. :oops:
Laatst bijgewerkt door Hein op wo apr 18, 2007 18:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Hein » wo apr 18, 2007 14:33

Mark Verhoeven schreef:

Dat je dit doet uit kostenoogpunt, kan ik me heel goed voorstellen, maar dat het dan langer heel blijft? Doe mij maar de extra detonatie bestendigheid en constantheid van speciale brandstof! Je hebt dan wat meer marge met de afstelling.

John doelt denk ik meer op het 'minder PK's' als reden om de zaak heel te houden. Niet de brandstof.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor YellowLeonVT » wo apr 18, 2007 14:35

Als je iets heel wilt houden kan je volgens mij beter je rijstijl aanpassen. Heb nu niet echt de indruk dat ie op 80% rijdt .. :wink: Mocht dat wel zo zijn dan dwingt ie nog meer respect af met zijn rijkunsten :shock: :shock:
YellowLeonVT

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo apr 18, 2007 16:31

John doelt denk ik meer op het 'minder PK's' als reden om de zaak heel te houden. Niet de brandstof.

Wat ik wil aangeven is dat de betrouwbaarheid groter wordt naarmate je verder van de limiet zit qua afstelling. Hou je dezelfde marge tot de limiet, dan heb je automatisch meer koppel en vermogen met speciale brandstof en niet of nauwelijks een slechtere betrouwbaarheid.

Maar goed, maakt me ook verder niet uit wat de reden is om daarvoor te kiezen. Hij gaat er in ieder geval aardig hard mee en dan kan het dus blijkbaar nog wat sneller met andere brandstof. (ik twijfel of je in NL veel tijdswinst pakt met de andere remmen)
Mark Verhoeven

Berichtdoor briljant » wo apr 18, 2007 17:39

Mark Verhoeven schreef:
(ik twijfel of je in NL veel tijdswinst pakt met de andere remmen)
Ik weet wel zeker dat dat heel veel scheelt.
Al heeft de Evo van zich zelf al goede remmen.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo apr 18, 2007 18:03

Leg eens uit dan. Het is lichter en het houdt het langer vol op een lange proef, dat zijn in mijn ogen de voordelen. Of je dat lagere gewicht terug ziet in een betere proeftijd waag ik te betwijfelen. Je kan toch niet harder remmen dan dat de wielen blokkeren en dat krijg je met de standaard remmen met optimale blokken ook voor elkaar.
Mark Verhoeven

Berichtdoor briljant » wo apr 18, 2007 18:24

Mark Verhoeven schreef:

Leg eens uit dan. Het is lichter en het houdt het langer vol op een lange proef, dat zijn in mijn ogen de voordelen. Of je dat lagere gewicht terug ziet in een betere proeftijd waag ik te betwijfelen. Je kan toch niet harder remmen dan dat de wielen blokkeren en dat krijg je met de standaard remmen met optimale blokken ook voor elkaar.
Je kunt later remmen omdat de remmen beter doseerbaar zijn.(je kunt beter het punt van net niet blokkeren opzoeken)
Je hebt op een proef waar veel geremd moet worden minder last van remmen die te heet worden. b.v. industrieterrein proeven of de Luttenbergring.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo apr 18, 2007 18:25

leor888 schreef:
Ton Van Spanje schreef:Yellow Leon/Erwin

Zoals Hein al opmerkt, met alleen talent redt je het niet. Dan zouden er in Nederland namelijk nog meer WRC's rond moeten rijden dan nu het geval is. Je ziet hier toch ook dat er een aantal WRC's worden bereden door mensen die zichzelf goed kunnen sponsoren en waarbij talent op een tweede plan staat.

Ton,

Lees ik nu dat jij vindt dat Mark misschien beter een weijs junior kan sponsoren door hem met de nieuwste aanwinst te laten rijden?

Op zich een goed plan, maar ik denk dat Mark zelf het spelletje te leuk vindt om zijn speeltje aan een ander te vergeven.

En als hij dat kan doen, zal hij ook geen verdere sponsoring nodig achten voor de positieve uitstraling van zijn bedrijfsactiviteiten.

Maar nogmaals ik zou het wel een briljante oplossing vinden om ook NL eens op een hoger plan te laten deelnemen in de internationale rallysport.

Misschien dat er via de Wevers RallyCars nog wat mogelijk is?

Roel,

Dan lees je het verkeerd of je begrijpt me verkeerd. Als je teruggrijpt naar de reden van mijn reactie zul je begrijpen dat ik antwoord gaf aan Yellow Leon/Erwin en dat ik wilde aangeven dat je niet per definitie er van uit mag gaan dat een ieder die in Nederland talent heeft, ook in een WRC zal gaan rijden. Voor de rest van je verhaal neem ik geen verantwoording. Ik heb namelijk niet de namen van Eldik of Weijs junior op het scherm gezet en/of aangegeven dat Van Eldik zo vriendelijk zou moeten zijn om Weijs Junior in een Van Eldik auto te zetten. Wellicht ben jij die mening toegedaan, maar uit dat dan ook uit je eigen naam, ajb.
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op wo apr 18, 2007 19:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo apr 18, 2007 18:36

Je kunt later remmen omdat de remmen beter doseerbaar zijn.(je kunt beter het punt van net niet blokkeren opzoeken)

Ik verwacht niet dat hier veel rijders voordeel uit zullen halen, omdat er bijna altijd wel later geremd kan worden. Verder zijn de standaard remmen nou ook weer niet zo slecht dat ze slecht doseerbaar zijn...

Je hebt op een proef waar veel geremd moet worden minder last van remmen die te heet worden. b.v. industrieterrein proeven of de Luttenbergring.

Dat is een punt waar ik het mee eens kan zijn. Ik denk echter niet dat de winst aanzienlijk is qua proeftijd, het is namelijk niet zo dat de std. remmen het volledig opgeven. Je moet harder gaan trappen waardoor de doseerbaarheid minder wordt, maar echt veel later hoef je niet te gaan remmen. (met goede blokken dan...)

Ga je WK proeven doen van 30 km op een bochtig parcours en evt. afdalingen, dan heb je absoluut voordeel van dergelijke remmen.
Mark Verhoeven

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl