Colin McRae Rally Dirt 1 en 2 EN 3

Alles over rally & race games

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Crossa » di mei 29, 2007 18:02

Eigenlijk wel eh. Nadat jij het spel hebt geinstalleerd en computer opnieuw hebt opgestart, en je drukt dan het icoontje aan, zie je dan alleen een zandlopertje, of ook een geheel zwart scherm met na verloop van tijd als je met de muis beweegt, ook een muispijltje. Ik heb dit namenlijk ook, en wacht ongeveer 30 seconden, nadat ik het zwarte scherm zie, en druk dan een keer op enter, of een keer op de muis, of 2 keer, en dan start die bij mij gewoon. Het lijkt mij ook niet DE methode, maarjah je probeert wat eh

Dit heb ik geprobeerd, maar hij doet nog steeds niet, ik heb hem gedownload, geïnstalleerd, computer opnieuw opgestart, dubbelklik op DiRT Demo.exe maar hij doet helemaal, totaal niks. Wat kan ik hieraan doen. Mijn specs zijn: 512 mb RAM, ATI Radeon 9600 (128 mb). Dat is toch wel genoeg, dat moet genoeg zijn, toch?
Look forward to your left window... 8)
Crossa

Berichtdoor Holkers » di mei 29, 2007 18:15

Crossa schreef:
Eigenlijk wel eh. Nadat jij het spel hebt geinstalleerd en computer opnieuw hebt opgestart, en je drukt dan het icoontje aan, zie je dan alleen een zandlopertje, of ook een geheel zwart scherm met na verloop van tijd als je met de muis beweegt, ook een muispijltje. Ik heb dit namenlijk ook, en wacht ongeveer 30 seconden, nadat ik het zwarte scherm zie, en druk dan een keer op enter, of een keer op de muis, of 2 keer, en dan start die bij mij gewoon. Het lijkt mij ook niet DE methode, maarjah je probeert wat eh

Dit heb ik geprobeerd, maar hij doet nog steeds niet, ik heb hem gedownload, geïnstalleerd, computer opnieuw opgestart, dubbelklik op DiRT Demo.exe maar hij doet helemaal, totaal niks. Wat kan ik hieraan doen. Mijn specs zijn: 512 mb RAM, ATI Radeon 9600 (128 mb). Dat is toch wel genoeg, dat moet genoeg zijn, toch?

Ram teweinig en videokaart netaan
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Crossa » di mei 29, 2007 18:20

Crossa schreef:
Quote:

Maar daarom moet dat spel toch nog wel opstarten, en wat bedoel je met videokaart netaan?
Crossa

Berichtdoor mastersevius » di mei 29, 2007 18:25

Crossa schreef:
Crossa schreef:
Quote:

Maar daarom moet dat spel toch nog wel opstarten, en wat bedoel je met videokaart netaan?

Neej als je niet genoeg RAM hebt start het spel nooit. dan kan kan je computer niet bolwerken en hij krijgt het spel nooit aan de loop. Ram is overigens werkgeheugen. Naast RAm geheugen, is je videokaart netaan genoeg. Maar met een 128 mb videokaart ziet het spel er niet uit, dat heb ik net gezien op de computer van mijn vader.
mastersevius

Berichtdoor Davekuh » di mei 29, 2007 18:33

als je wat minder ram geheugen hebt, kan het spel nog wel draaien hoor. Maar gewoon erg bagger. Probeer ook even je virusscanner ofzo af te sluiten voordat je gaat installeren en probeer zo min mogelijk programma`s aan te hebben staan.
Davekuh

Berichtdoor JoostS » di mei 29, 2007 19:02

CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
Video kaart GIGABYTE RADEON 9600 PRO (128 MB)

Dat heb ik, maar ook alleen paar seconde zandlopertje en dan draait DiRTDemo.exe met CPU 50 en 36.960kB op de achtergrond. (Alt-TAB laat ook geen programma zien.)
Toch te oude 3D kaart?
JoostS

Berichtdoor snwbrdr » di mei 29, 2007 19:18

JoostS schreef:CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)

Dat heb ik, maar ook alleen paar seconde zandlopertje en dan draait DiRTDemo.exe met CPU 50 en 36.960kB op de achtergrond. (Alt-TAB laat ook geen programma zien.)
Toch te oude 3D kaart?

Heb dezelfde videokaart volgens mij, nou ja.. Asus versie dan, maar zelfde gpu, dus zal daar wel aan liggen want ik heb hetzelfde probleem... :cry:

Intel E6400 - 2 GB ram
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
snwbrdr

Berichtdoor Crossa » di mei 29, 2007 19:28

hmm, toch wel jammer! Had graag eens willen zien hoe het er nou uit komt te zien, want alle andere spellen speel ik wel gewoon. En ook supermooi en scherp beeld. Mja, zal is gaan informeren naar 512 mb derbij.
Crossa

Berichtdoor MartijnvE » di mei 29, 2007 19:39

Het spel ziet er erg mooi uit hoewel ik het maar op 800 bij 600 kan spelen
met p4 2.8 1024 mb ram en videokaart 6800 gt 256mb

Het rijden is ook vrij realistisch
maar het geluid van de auto's klopt voor geen meter het klinkt egt gewoon niet egt vreselijk slecht :cry:

voor de rest is het een goed spel alleen geluid verpest het een beetje bij mij :(
MartijnvE

Berichtdoor Wolter » di mei 29, 2007 21:11

Athlon XP 2000+, 512mb ddr, Radeon 9800XT, maar nee hoor, niks (zoals verwacht :wink:). Maar geeft niet: ben nog best tevreden met RBR!
Wolter

Berichtdoor mastersevius » di mei 29, 2007 22:24

MartijnvE schreef:Het spel ziet er erg mooi uit hoewel ik het maar op 800 bij 600 kan spelen
met p4 2.8 1024 mb ram en videokaart 6800 gt 256mb

Het rijden is ook vrij realistisch
maar het geluid van de auto's klopt voor geen meter het klinkt egt gewoon niet egt vreselijk slecht :cry:

voor de rest is het een goed spel alleen geluid verpest het een beetje bij mij :(

Heej eindelijk eens iemand met positieve geluiden :lol:
mastersevius

Berichtdoor Achtrs » di mei 29, 2007 22:27

JoostS schreef:CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)

Toch te oude 3D kaart?

Nej helaas dat gaat niet lukken, voor Dirt heb je naar mijn weten minimaal Shader 3 nodig en dat heeft de ati 9000 serie nog niet.
Ik kan hem net draaien met een Athlon 64 3400+ 1536 DDR en een x1600 Pro.

Het geluid vind ik juist een grote verbetering t.o.v. cmr 2005 daarvoor moet je de instellingen wel wat veranderen want op standaard is het nog niet helemaal top. Eerst device (ofzo) 1 keer naar links klikken en dan kan je de kwaliteit hoger zetten, en dan wordt het stukken beter incl gejuich van het publiek. Maar met een 6800GT moet je hem volgens mij wel ietsje hoger in kunnen stellen dan 800x600. Mischien moet je multisampeling (oftewel AA) uitzetten dat scheelt een boel voor je kaart en op 800 x 600 heb je daar niet echt veel meer aan.

maar de besturing zonder stuur valt tegen (gelukkig heb ik wel een stuur ;) ) dus heb ik er weinig last van.

Crossa schreef:hmm, toch wel jammer! Had graag eens willen zien hoe het er nou uit komt te zien, want alle andere spellen speel ik wel gewoon. En ook supermooi en scherp beeld. Mja, zal is gaan informeren naar 512 mb derbij.

Ik ben bang dat die 512 mb niet veel gaat uithalen :( Tis voornamelijk de videokaart die redelijk zwaar moet zijn, en zoals ik hierboven zij van shader 3 moet zijn voor zien. En daar is de 9000 niet van voorzien, dat begint pas bij de x1000 serie. Ook zal je kaart dx9 moeten ondersteunen, maar dat is denk ik nog wel het geval.

Toch best lang bericht voor m'n eerste.... (maar ik volg dirt al een tijdje en ik dacht laat ik eens voor wat opheldering zorgen :) )
Achtrs

Berichtdoor MartijnvE » di mei 29, 2007 22:43

over 2 weken krijg ik me nieuwe pc dus dan zal ik het spel vol kunnen uittesten

intel 6600
2k mb ram
8800 gts 630 mb

als het dan nog neit op zijn mooist kan weet ik het enit meer :P
MartijnvE

Berichtdoor Achtrs » di mei 29, 2007 22:45

MartijnvE schreef:over 2 weken krijg ik me nieuwe pc dus dan zal ik het spel vol kunnen uittesten

intel 6600
2k mb ram
8800 gts 630 mb

Nou....

:D als dat niet meer lukt, top kaart btw :P
Achtrs

Berichtdoor HJD » wo mei 30, 2007 6:41

MartijnvE schreef:over 2 weken krijg ik me nieuwe pc dus dan zal ik het spel vol kunnen uittesten

intel 6600
2k mb ram
8800 gts 630 mb

Haha ja, als het dan niet meer wil.... :lol:

Ik heb wat problemen met mijn computer, maar daarna zal ik de demo ook een keer uitproberen. Ik verwacht wel dat het gaat werken:

AMD 64 x2 3800+
2gb mb ram
Sapphire (ATI) Radeon X1900XTX
HJD

VorigeVolgende

Keer terug naar Games